‏إظهار الرسائل ذات التسميات pdf. إظهار كافة الرسائل
‏إظهار الرسائل ذات التسميات pdf. إظهار كافة الرسائل

الثلاثاء، 26 أكتوبر 2021

رواية فى غياهب الفرعون pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة إسراء على
نقدم لكم تحميل رواية في غياهب الفرعون
نبذة من الرواية
إنحنى نبراس يجثو أمامها يُحاول الإبتسام ولكنه فشل ليُحمحم ثم أردف بـ نبرةٍ صادقة وإن كانت تحمل اللوم و العتاب
-أنتِ غلطتي يا أيار غلطتي و بتدفعي تمن غلطك.. بس مش لازم تسافري أبدًا واجهيه
-أردفت وهي تُبعد وجهها عنه:مش هعرف.. مرفلوش جفن وهو بيأذيني بـ الطريقة دي بس أنا أستاهل…
حك نبراس مُؤخرة عنقه بـصعبية شديدة ثم هدر بـ قوة و إستنكار
-بطلي تحصري نفسك فـ دور الضعف دا يا أيار أنا و أنتِ أكتر ناس عارفين إنه مش لايق عليكِ…
زفرت نفسًا مُتوتر و مُحَمل بـ شتى أنواع الغضب و الحقد و فضلت الصمت عن الحديث بينما نبراس لم يصمت و أكمل هجومه دون أن يعبأ بـ نظرات من حوله الفضولية
-غلطتي أه وهتدفعي تمن الغلطة غالي بس حقك متسكتيش عليه.. مش معنى إني عارف إنك غلطتي و هفضل أفكرك بيها طول عمرك إلا أنك لازم توقفيه عند حده
-هتفت أيار بـ سُخرية:كان عامل حساب كل خطوة و عارف يضربني أمتى.. صدقني مش وقته.. مش أنا اللي يتلعب بيا و أترمى.. حاليًا لازم أستغل كل حاجة سبهالي.. أنا خدمت وهو دفع تمن الخدمة خلصت…
لم يتوقع نبراس أن ترد بـ ذلك الحديث رغم شعوره بـ الغثيان إلا أنه فضل الصمت.. أيار لم و لن تكن تلك الفتاة الضعيفة و هو أعلم بها.. صداقتهما دامت سنوات و يعلم كم هي.. كم هي حقيرة!!
تنهد بـ تعب و نهض يسحب حقيبتها ثم قال بـ نبرةٍ حاول أن تخرج هادئة دون غضب
-طب بعدين نشوف الحوار دا.. تعالي أوصلك البيت…
كان إستدار عنها فـ توقف مُجفلًا على صوت ضحكتها و إن كانت مُنكسرة إلا أنها سوداء، قاسية ليلتفت ينتظر مُتعجبًا لضحكاتها أن تتوقف ثم قالت بـ إبتسامة دون مرح
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الاثنين، 25 أكتوبر 2021

رواية حياة بعد الموت pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة رنا محمد
إليكم تحميل رواية حياة بعد الموت
نبذة من الرواية
تستيقظ بطلتنا على صوت زعيق
..... بغضب:- مش ناوية تقومى بقي العصر قرب يأذن وحضرتك لسه نايمه
هناا بنرفزه:- المفروض حضرتك تقوم اللى نايم برااحه مش تزعجه كده
سليم بغضب:- ويمسكها من شعرها قسما بالله يا هناا لو محترمتى نفسك لهوريكى انا ممكن اعمل فيكى ايية جتك القرف انا لو سايبك فسايبك بمزاجي ويخرج من الاوضة ويسيبها
هناا بعيااط:- يااارب ياارب انجدنى من ايده وريحنى منه ياارب  وتقوم تغسل وشها وتشوف الساعه تلاقى الظهر لسة مأذن تتوضى وتصلى وتدعى ربنا
Stooop
هناا:- بنوته كانت حياتها جميله مع مامتها وهنعرف ايية اللى حصل عندها 27  سنه على قدر من الجمال عنيها رصاصى وشعرها اسود وفيه خيوط بنى وبشرتها قمحاوية ومش محجبه
سليم :- راجل من الناس المفترية اللى بتستقوى على الاضعف منها وبتستغل ضعفهم عنده 65 سنه وتخاف منه لو بصلك عنيه لونها اسود بس تحس ان هى عيون صقر وشعره ابيض وفيه بقايا من اللون الاسود وبشرته قمحاوية
Plaaay
وبعد ما خلصت صلاه قعدت ف البلكونه وكانت بتشرب نسكافيه وبتفتكر من سنتين
Flash back .........من سنتين
هنا:- ههههههههه خلاص بقي يا ماما مش قادرة اضحك
منى:- ربنا يخليكى ليا يا حبيبتي وتفضل ضحكتك منورة وشك دايما
هنا:- وتحتضنها ويخليكى ليا ياست الكل
منى:- كح كح
هنا بخضه:- ماما انتى كويسة
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأحد، 24 أكتوبر 2021

رواية جلاب الهوى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة رضوى جاويش
نقدم لكم تحميل رواية جلاب الهوي
نبذة من الرواية
وقفت العربة رباعية الدفع السوداء امام البناية المقصودة ليطل منها هو ناظرا لها بتردد و أخيرا تنهد و اسند جبينه على عصاه في قلة حيلة يتساءل هل ما سيقدم عليه الان صحيح .. ام لا ..!؟.. دوما ما كان يحكم الشرع و الأصول و الأعراف في كل ما يقوم به من أفعال .. لكن ما يهم بفعله الان لا يجد له تصنيفا في ايهم .. لكنه رغم عن ذلك هو مضطر لفعله ..
همس سائقه و كاتم أسراره مناع بصوت هادئ و هو مدرك تماما لتلك العاصفة العاتية التي تجتاح نفس سيده وولى نعمته :- مش هتنزل يا عفيف بيه ..!؟.. العمارة بتاعت الباشمهندس اهى ..
رفع عفيف جبينه من فوق كفيه المتشابكتين فوق الرأس المعقوف لعصاه هامساً  بما يعتمل بصدره لمناع :- و الله ما اني عارف يا مناع اللى هنعِمله دِه صح .. و لا عملة شينة هنتعيروا عليها العمر كله ..!؟
همس مناع بدوره :- يا عفيف بيه .. ما اللي حُصل برضك مش هين .. و انت باللي بتعمله بتمنع المصيبة الكَبيرة واللى بچد ممكن نتعيروا بسببها العمر بطوله و تطول عيال عيالنا كمان يا بيه ..
هز عفيف رأسه متفهماً و مدركاً لصدق حديث مناع و حقيقة ما همس به ..
تنهد من جديد و قد استقر به الامر ليندفع خارج السيارة و خلفه مناع لداخل البناية و التى جاءا خصيصا اليها ليمنعوا ما لا يمكن منعه او الوقوف امام طوفانه ..
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

السبت، 23 أكتوبر 2021

رواية وجوه مزيفة pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة صفا احمد
إليكم تحميل رواية وجوه مزيفه
نبذة من الرواية
كانت تتمشى على البحر فتلك هى عادتها منذ الصغر ..تخشى البحر كثيرا ولكنها تعشقه اكثر ..مزيج مختلط من المشاعر
هى تحب ان تمشى على البحر تنظر له
لكنها تخشى الدخول فى عالمه ظنا منها انه مخادع نعم فقد اختطف ابيها فى احدى رحلاته البحريه ولم يعد
كانت تاتى يوميا كى تنتظر والدها لكنه لا ياتى !!
(( مااسه فريد الغطاس ))
فتاه جميله فى اوائل العشرين تمتلك عينان خضروتين
وشعر بنى مموج ملامحها هادئه لابعد الحدود تمتلك شفاه صغير للغايه وكذلك انف مستقيم صغير وتتمتع ببشره بيضاء تعرف بالمرح وسط اخويها فقط فهى ماستهم المدلله التى لايسمحوا لا احد أن يقترب منها ابدا ..كان والدها اشهر الغطاسين ولكنه ف احدى المرات ذهب ولم يعد حاولات الشرطه ايجاده او ايجاد جثته او اى شىء ولكن دون فائده
ترك ماسه مع شقيقان لها اكبر وهما عز .و.يوسف
اما والدتها فقد فارقتهم تالمت ماسه كثيرا لفراقها واصبحت تعانى من فوبيا الخوف وانعدام الامان وتخشى الإختلاط بالناس
فى كليه السن
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 22 أكتوبر 2021

رواية حب خارج ارادتى pdf كاملة تحميل 2021


تأليف ماهى احمد
إليكم رواية حب خارج إرادتي
اقتباس من الرواية
جابر المنفلوطي : انت 
عز : انا جاهز هنكتب كتب الكتاب دلوقتي
جابر المنفلوطي: ايوه بس
عز : من غير بس دي اخر حاجه عندي هقولها
جابر المنفلوطي : علي بركه الله
المأذون : حط ايدك في ايد عروستك يابني
(عز وهو باصص الناحيه التانيه )
عز : ضرورى يعني
المأذون : اكيد ضرورى
عز : ( بشخيط )  ليه مافيش حد من اهلها احط ايدي في ايديه غيرها
ابو العروسه جه يجرى بسرعه وقاله
الاب : انا .. انا موجود اهوه
عز قعد والعروسه كانت قاعده قصاده بس كانت حاطه الطرحه بتاعت الفستان علي وشها وباصه في الارض
بقلمي مآآهي آآحمد
عز حط ايده في ايد ابو العروسه
المأذون : اقروا الفاتحه عشان ان شاء الله تبقي جوازه العمر كله
عز خبط علي الطرابيزه اللي عليها المأذون وقال
من غير قرايه فاتحه اكتب الكتاب وخلصنا
مراد صاحب عز الانتيم : عز اهدى شويه
عز : ( بغيظ وغل ) اسكت انت
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

رواية خطيئة اخى pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة ياسمين علاء
إليكم تحميل رواية خطيئة أخي
نبذة من الرواية
باسم احمد السناوي ٢١سنه  طالب في اخر سنه كليه تجاره مستهتر وبيحب البنات وخاربها  .. كل يوم مع بنت شكل .+
ليندا محمود حسين .. ٢١سنه طالبه في اخر سنه كليه تجاره جد جدافي التعامل مع الولاد والبنات ..  معندهاش غير صاحبه واحده اسمها ايمان ..ليندا مامتها  وباباها متوفين وعمها هو اللي متولي تربيتها+
ايمان حسنين محمد : ٢١ سنه صديقه ليندا الوحيده . جد زيها في التعامل وبير اسرار ليندا+
ياسر علي محمود ٢١ سنه انتيم باسم وعلي طول معاه في اي حاجه شمال+
باسم قاعد مع شليته في كافتيريا الجامعه وبيضحك ومعه بنات. وولاد .
ياسر : بتبص علي ايه يا باسم
باسم : البت دي اسمها ايه .. وشاور عليها
ياسر : دي اسمها ليندا  . بس بت قفل كده . شاويش
باسم ضحك: محدش يقدر يبقي شاويش معايا
ياسر : انسي يا معلم انا حاولت معاها كذا مره قبل كده . وهي حايطه سد
باسم : انت غيري . رهان
ياسر : رهان .. بقلب جامد كمان ان البنت دي هتنفضك
باسم : اشطه علي سهره في مكان اللي يعجبني ويعجبك
ياسر : بيس يا زميلي . وريني حلاوتك+
باسم قام وعينيه كلها تصميم علي الشر  . وراح عند المكان اللي ليندا وايمان قاعدين فيه+
باسم : احم . اهلا يا ليندا
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 21 أكتوبر 2021

رواية عناد عاشق وكبرياء انثى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكابتة مروة شطا
نقدم لكم تحميل رواية عناد عاشق وكبرياء أنثي
نبذة عن الرواية
رفع عيناه لسامر مدير مكتبه وقال بعصبيه
انا قلت كااام مره تبطل بيجو دي يازفت
جلس علي المقعد امام المكتب وقال
مالك يابيجاد لزمتها ايه النرفزه دي كلها
القي الجريده امامه وقال بحنق
اتفضل شوف الهانم نشره اييييه
رفع سامر الجريده وتطلع الي الخبر الذي اشار اليه قال بغيض
#بصراحه انا مشوفتش كده في حياتي، ،،دي ولاالقراضه
قطب وقال باستنكار
ولاايه، ،،،مش عارف انت بتجيب المصطلحات دي منين.،،،
قال باسما #من امي كان عليها شويه امثال رهيبه يابيجو، ،،،
قاطعه تاني يازفت، ،، انا بجد زهقت بقي من القصه دي، ،،، كلمت الزفت مدير التحرير وكالعاده قلي مفيش عندي سلطه امنع النشر ،،،،انا مش فاهم صحافه ايه دي اللي تشوه سمعه الناس بالشكل ده
#طب مايمكن بتحبك
قال بتاكيد مفيش حاجه اسمها كده ،،، وبعدين في واحده في الدنيا تحب واحد تسوء سمعته بالشكل ده
قال ضاحكا #دي عملتك كازنوفا ،،،
قال بغضب #انا راجل اعمال ليه سمعتي في السوق ياسامر دي وصلت بيها الوقاحه انها تقول اني بجدد القصر عشانها
قال باهتمام #هو انت فعلا هتنقل فيه
ابتسم #طبعا.كل ذكرياتي مع جدي فيه عارف التصميم اللي قدمه عز الدين كان روعه فعلا شوف بعد اما نخلص سفريه تركيا هنفوت 
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 20 أكتوبر 2021

رواية شمس الليل لشهد اكرم pdf كاملة تحميل 2021


تأليف  شهد اكرم
إليكم تحميل رواية شمس الليل
اقتباس من الرواية
تنعقد حياتنا مثل خيوط متشابكة ببعضها البعض ولكن دائما يبقي الجوهر الاصلي لها وكلما مر بنا الزمن نعود دائما الي الفصله الفارقه ف حياتنا نتئملها وننظر لها من بعيد وكم نندم ع اشياء وكم نحب اشياء لكن مع الاسف لا نستطيع تغيرها فقط نقبل بالامر الواقع منتظرين نهايه ما يحدث مع ما حدث
تتساقط ازهار الصيف واحده تلو صاحبتها معلنه عن قرب قدوم فصل الشتاء تشرق الشمس من مشرقها كالعاده تفتح تلك الورد شباك شرفه غرفتها بابتسامه رقيقه وهي تتفاخر بشعرها الاحمر الناري يتطاير حول عنقها فهو لا يتعدي طوله رقبتها التي تزينها باخر هديه اعطتها لها والدتها حتي كلما استاقت لها تنظر الي السماءوتتحسسها بيدها..  تستعد الي الذهاب لعملها الممتع بالنسبه اليها فهي تعمل ف محل لملابس الاطفال وكم راق لها منظرهم عند ابتياع ملابسهم بنفسهم.. تنزل من ع درج الطابق العلوي لتري ذلك المنظر المعتاده عليه والدها ممدد ع ارضيه وبيده زجاجه خضراء ف وضع ليس عليها رؤيته فيه فيجب ان يكون قدوتها فتستغفر ربها وتذهب الي عملها.. انها ورد تلك الاسم ع مسمي هشه للغايه ولكنها تحملت مالا يتحمله احد كانت ونعم الحائط التي تتكأ عليه بمنتهي راحتك ولا يميل او ينكسر.. تنغمس ف عملها حني تسمع ذلك الصوت المشمئز ف حقا لم يكن ينقصها الا هو
مجدي: بنظره وقحه تحفطها..ازيك ي ورد
ورد:خير ي استاذ مجدي ف حاجه
.مجدي:لا ابدا بس كنت بطمن.. اي بقي مش ناوي تحن علينا دانا حتي اعجبك.. بماذا يخرف هذا الرجل الاربعيني هل اذا قتلته وتخلص الناس منه سوف يسامحها الله ام ماذا
ورد:لو سمحت حضرتك عرضت عليا كذا مره الجواز وانا رفضت ف مالوش لازمه يعني قله الادب الي ع الصبح دي روح ربي عيالك.. ي عمو وقالت كلمتها الأخيرة بتهكم ع منظر ذلك المراهق امامها
لتدخل تلك الشمطاء كما اسمتها هي وكم راقها هذا الاسم يليق بها حقا
لتحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

رواية العبابسة pdf كاملة تحميل 2021


نقدم لكم تحميل رواية العبابسه
بقلم الكاتبة نشوة ابوالوفا
نبذة عن الرواية
في أرض العبابسه و النجارين
هل ينتصر الحب أم أن الدم سيخضع رقاب الجميع
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الثلاثاء، 19 أكتوبر 2021

رواية نار عشقى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة سارة ناصر
إليكم تحميل رواية نار عشقي
نبذة عن الرواية
في احد قري الصعيد وبالأخص في محافظه سوهاج وفي احد البيوت الفاخمه الذي تملكه عائله من اكبر عائلات الصعيد في بهو هذا البيت الكبير يجلس كبير اكبر عائله من عائلات الصعيد إبراهيم السوهاجي وهو رجل في الستين من عمره طبع قاسي ويجلس بجانبه ابنه الاصغر وهو في الاربعين من عمره
ابراهيم السوهاجي بحده/ انت عايزني اسامحك بعد مكسرت كلمتي وهربت وعملت ال في مزاجك
حسين السوهاجي/ انا جاي اطلب منك تسامحني ودي مش اول مره اجي ماحنا مش هنفضل كده طول العمر
ابراهيم بحده/ انت عاصتني واتجوزت علي كيفيك وعلشان اسامحك هيكون علي كيفي انا ولا ايه يارشوان
رشوان هو الابن الاكبر لابراهيم السوهاجي وطبعه حاد وقاسي جدااااا
رشوان/ عندك حق يابوي لازم ينفذ شروطنا علشان نسامحه
حسين/ وهي ايه شروطكو دي ياسي رشوان
رشوان بخبث/ انا سمعت ان عندك ابن كبير واعزب ويقدر يفتح بيت
حسين بتوتر/ اه
ابراهيم بحده/ شرطي ابنك يتجوز بنت عمو
حسين/ بس انت معندكش بنات
رشوان / منا رجعت البت بنتي من زينب
ابراهيم/ هو ده شرطنا الواد لبنت عمو موافق يبقا انا مسامحك مش موافق مشوفش وشك هنا تاني
حسين/ اديني فرصه اشاور ابني
ابراهيم / معاك يومين ويكون ردك جاهز
حسين مشي علشان يشوف حل للموضوع ده مع ابنو وهو في الطريق فضل يفتكر زكريات كتيير
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الاثنين، 18 أكتوبر 2021

رواية قلبه لا يبالى pdf كاملة تحميل 2021


بقلم هدير نورالدين
نبذة من الرواية
بقصرالدويرى..
كانت داليدا مستلقيه فوق الفراش تتصفح هاتفها كعادتها بملل عندما فُتح باب الغرفة فجأةً و دلف زوجها داغر الدويرى الي الغرفة...
انتفضت واقفه بتعثر علي قدميها و كعادتها عند رؤيتها له تثاقلت انفاسها التي انحبست داخل صدرها بينما اخذت ضربات قلبها تزداد بقوه جنونيه اخفت يديها خلف ظهرها سريعاً حتي تخفي ارتجافها الواضح عنه..
فقد كانت هذه هي ردة فعلها عندما رأته أول مره في حياتها و لم تتغير حتي الان فلا يزال كيانها بأكمله يهتز عندما تراه امامها...29
بينما كان هوكعادته التي لم تتغير منذ ان عرفته.. بارد...صلب في تعامله معها فلم يظهر يوماً اهتماماً  او  اي رد فعل يدل علي تأثره بها..
و كعادته ايضاً  دلف الي الغرفه دون ان يلتف نحوها و دون ان يوجه اليها حتي و لو كلمه واحده مفضلاً اعتبرها غير موجوده معه بهذه الغرفه..
راقبته بشرود بينما وهو يتوجه بصمت نحو خزانة الملابس مخرجاً ملابسه الخاصه بالنوم و فوق وجهه يرتسم قناعه البارد رغبت كثيراً لو كان لديها الجرأه لتصرخ بواجهه و تخبره بمدي تأثرها والالم الذي يسببه لها معاملته اياها بتلك الطريقه لكنها حتي الان لم تمتلك تلك الجرأه لفعلها..
تنفست بعمق بينما تحاول نفض تلك الافكار بعيداً محاوله رسم ابتسامه علي وجهها و عدم اظهار ما يدور بداخلها من صراع لكن خانتها شفتيها و ارتجفت قليلاً بسبب توترها
اتجهت بخطوات مرتجفه نحو الطاوله المجاوره للفراش نازعه عنها الغطاء ليظهر اطباق مختلفه مليئه بالطعام الشهي همست بصوت منخفض بينما تفرك يديها بتوتر و عينيها مسلطه عليه تراقبه باعين متسعه و انفس متثاقله و هو ينزع ببطئ سترة بدلته
=انا...انا حضرت الاكل علشان نتعشا سوا.....
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

رواية لاجلك تغيرت pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة وسام مصطفى
إليكم تحميل رواية لأجلك تغيرت
نبذة من الرواية
ان أردتَ إثارة غِيرة الأنثى فعليك بأنثى أخرى، أهم صفاتها: الدلال، الغنج، والنبرة الكارثية...
المغوية!
وها هي تلك "الحيَّة" تضع أناملها الطويلة والجميلة بشدة على كتفيه، وطلاء أظافرها الأحمر الغبي كلون ملابسها الفاضحة يلائم ربطة عنقه وبذلته السوداء.
أيُّ تفكيرٍ هذا!
نفضت أفكارها من رأسها وعدَّلت إطار نظارتها وثبتته جيدًا، تأكدت من أزرار قميصها الحريري الأزرق المحتشم وتنورتها السوداء الطويلة والواسعة،وأخيًرا أخفت بعض الخصلات الهاربة من طرحتها السوداء البسيطة وضمَّت الأوراق إلى صدرها كما لو أنها تستدعي الهدوء منها كي لا تفتعل جريمة قتل، ربما ستكون تقطيع كليهما بأنيابها الرقيقة!
ثلاث دقَّاتٍ على باب مكتبه أعلمته مَن الطارق، فاعتدل في جلسته وهو يحاول إبعاد أنامل تلك المثيرة عن كتفيه، وسرعان ما فهمت هي وابتسمت بدلالٍ قبل أن تعود للجلوس مُقابلةً له.
فتح باب المكتب وظهرت هي، بعينيها البنيتين خلف تلك الإطارات الكريهة بشدة، فهي تُخفي عنه لمعتهما العاشقة وانعقاد حاجبيها بصرامة مضحكة تتمسك بها حين تُقابله في الجامعة، وملامحها الطفولية الشهية، إضافةً إلى ذلك شفتاها الورديتان والخالية من أحمر الشفاه الذي يتمنى رؤيته عليهما فيذوق منهما، جمالها الطبيعي الذي يُشعره بالطهر في وسط مجتمعه ومكان عمله والذي يسوده الكثير من أمثال تلك "الحيَّة"، شِبه ابتسامة ارتسمت على شفتيه؛ فمن المؤكد أنها قد لقبتها هذا اللقب كسابقاتها.
قطع أفكاره ونظر نحو عينيها فعقد حاجبيه متسائلاً أين ثائرته ونظرات الغيرة بعينيها؟ بل هي تكاد لا تنظر نحوه ولا نحو كتلة الإغواء أمامها. ابتلع ريقه بتوتر ورسم ابتسامة لا تقل توترًا عن نبرته:
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأحد، 17 أكتوبر 2021

رواية المشاكسة والمغرور pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة دودي صلاح
نقدم لكم تحميل رواية المشاكسه والمغرور
نبذة من الرواية
تبدأ حكايتنا بمكان شعبي بضواحي محافظة القاهرة حيث "امبابه" منطقه شعبية فيها الكثير السيئين و الجيدين و لاكن بكل فخر يكون الطابع المصري مسيطر (الطبع غلاب
في تحدي الشقق التي بالدور الثاني ندخل لتجد الاب يجلس علي الكنبه التي في الصالون و الام بالمطبخ لنتعمق اكثر لنجدها (سيلين محمد المهدي)
والدتها(رحمة): يلا يا زقردة علي الفطار بابا مستنيكي برا و عنده شغل
سيلين : و النبي يا رحومة سبيني ربع ساعة بس
: بباكي متأخر و مش راضي ياكل منغيرك يلا
: يتأخر ....بعدين انا اهم من الشغل
: لا و الله طيب
لتذهب و الداخل ثم تعود و هي حاملة كوب ماء به بعض قطع الثلج لتسكبه فوق راسها
سيلين بفرع: بغرق...الحقوني الشقه بتغرق
والدتها: احسن عشان تقومي
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

السبت، 16 أكتوبر 2021

رواية غلطة بفورة pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة نور عباس
نقدم لكم تحميل رواية غلطه بفوره
نبذة عن الرواية
أحمد:جميلة !
جميلة:أحمد انت جيت؟
أحمد:انتي كويسة.. حصلك حاجة؟
جميلة:لا بس لازم نمشي دلوقتي!
جميلة:أحمد انت لازم تقوم.. انت لو حصلك حاجة عمري ما هسامح نفسي.. أحمد انت كل حاجة ليا، ارجوك.. انا اسفة!
أحمد:انا مش قادر اتخيل اللي هي عملته.. انا هطلاقها
حسام:اعقل يا أحمد، متأخدش قرار زي ده و انت متعصاب
جميلة:هو انت؟
أحمد:اه أنا.. انتي نسيتي ده معيا المرة الفاتت.. اتفضلي
جميلة:شكراً.. عن اذنك
أحمد:أستني.. انا ما صدقت لقيتك
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 15 أكتوبر 2021

رواية بريئة من عشقى pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة منى الاسيوطى
إليكم تحميل رواية بريئه من عشقي
نبذة من الرواية
تشرق اشعة يوم جديد وترسل خيوطها لتلاعب وجه هذة الملاك النائم وتفتح عيونها ببطئ وما ان اتضحت لها الرؤية حتى رسمت ابتسامة ابرزت غمازتها الرائعة ونهضت ودلفت الى الحمام لكى تاخذ حمامها الصباحى .وخرجت بعد مدة طويلو وهى تتافف مرتدية منامة ورديو عليها صورة احد العرائس بافلام الكرتون وتمسك فرشاة شعرها وتذهب الى الاسفل...
بغرفة الطعام ...يجلس الجد يتراس الطاولو وعلى يمينة ابنة احمد وبجوارة قاسم وزوجتة ايمان وعلى يسارة تجلس زوجتة هدى وتدلف تلك الصغيرة اللى الغرفة وعلى وجهها تلك اللبتسامة الرائعة قائلة..
ميرا ..صباح الخير
الجميع...صباح النور
هدى ..اية يا بنتى كل دا نوم
ميرا بعبوث طفولى ..اسفة ياتيتة انا صاحية من بدرى بس عملى الرضى هو اللى اخرنى
احمد ..مادام منكوشة كدة وزعلانة يبقى بتتكلمى على شعرك
محمد ..عندها حق مستحملاة ازاى
ايمان ..هى جت على شعرها كل حاجة فيها حلوة يا جدو
قاسم بصوت يحمل التحذير وهو ينظر لايمان
قاسم ..طبعا حلوة ..طول عمرك عند حق يا ايماان
فهمت ايمان مقصد قاسم بالحديث وصمتت
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 14 أكتوبر 2021

رواية احببتك بعد الجواز pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة سوسو
نقدم لكم تحميل رواية أحببتك بعد الزواج و الجواز
نبذة عن الرواية
فى مدينه القاهره وفى احدى المنازل تبدأ حكايه اخرى .. اما ان تكون سعيده او حزينه.. شأت ام ابيت انه قدر .. ولكن مهما كانت الظروف هل تستطيع ان تتحملها؟ ..

تتسلل اشعه الشمس الى غرفه فتاه تتميز بالعيون الرماديه والرموش الكثيفه والشعر الغزير الناعم ووجه بياضه كبياض الثلج ..
تستيقظ الفتاه من تأثير النور على عينيها وصوت الطيور على شرفتها لتبدأ يوما جديد .. وتنظر فى الساعه لتجدها الثانيه عشر ظهرا ... تزيل الغطاء من عليها وتخرج من غرفتها .. لتجد والدتها واختها ينظفون المنزل ... ولكن ليس كعادتهم دائما ...
أميره بأستغراب : صباح الخير .. بتعملوا ايه على الصبح كده ؟؟
حوريه الاخت الصغرى لأميره : بنضف البيت علشان ال...
لتسكتها الأم ....
الأم وهى مستمره فى التنظيف : صباح الخير يا أميره ..
اميره : صباح النور يا ماما .. هو فى حاجه ولا ايه .. ؟؟
الأم : ولا حاجه بنضف البيت شكله مش عاجبنى
اميره بضحك : بس بذمه اوى كده ليه .. ده الى يشوفك يقول بنتك جيلها عريس
حوريه بسرعه : ايه ده عرفتى ازاى ؟
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 13 أكتوبر 2021

تحميل رواية عودة الفراعنة pdf كاملة 2021


تأليف الكاتبة رحمة نبيل
إليكم تحميل وتنزيل رواية عودة الفراعنة وتسمي ايضاً 
رواية عشق تخطى الزمان
إقتباس من الرواية
كانت ميسره تضحك بصخب وهي تضرب علي كتف ابريس الذي نظر لها بتحذير وهمس لها/ سوف نتحدث عندما نعود لقد كبرتي علي هذه الأفعال يا ميسره
ميسره وهي تتحرك من امامه وتهز كتفها بلا مبالاه / أنا لسه شباب يا ابو الاباريس بعدين أنا عملت ايه بس الله ده هي اللي وقعت لوحدها واتزرعت زرع بصل هو انا جيت جنبها
نظر لها ابريس بسخريه وهو يرفع حاجبه / وبالنسبه لرجلك اللي اتمدت خلتها تتزرع زرع بصل ايه مش من ضمن جسمك
ميسره وهي تبتسم ببراءه / الله يا ابريسي جالي شد عضل وبفرد رجلي قامت هي اتكعبلت فيها ذنبي ده يعني
ضحك ابريس بشده وضمها لعنقه وهو يتحدث / لا أبدا أبدا هي رحله باينه من اولها
ضحكت ميسره بشده وفردت يدها وهي تتحدث / عيد الزواج كما يجب أن يكون
جذبها ابريس واخذها ليسير علي الشط بجانبها وهو يبتسم لرؤية الغروب معها / فعلا عيد الزواج كما يجب أن يكون
ابتسمت ميسره واستندت علي صدره وهي تنظر للغروب معه وهمست / مين كان يصدق اننا نتجوز رغم كل اللي حصل انا لو في يوم كنت حلمت عمر ما كان خيالي هيوصل للحد ده آه يا ابريس الحمدلله انك جانبي مكنتش عارفه هعيش إزاي كنت هموت
ابتسم ابريس وادارها له وامسك وجهها بحنان / مصيرنا اننا دايما مع بعض مهما افترقت الطرق بينا كانت هتيجي محطه تجمعنا عشان يا ميسره انتي ليا انتي شمسي انتي حياتي وعمري ما كنت هقدر اني اعيش من غيرك ثانيه واحدة يا عمري
ابتسمت ميسره وقبلت يده بحنان ونظرت لعينه وهمست / ربنا عوضني يا ابريس عوضني عن كل حزن عيشته زمان عوضني بيك انت وبانه رزقني انا وانت بأربع جواهر اغلي من حياتي كلها
ابتسم ابريس لتذكره لأولاده وهمس لهم وهو يفكر / تفتكري هيعملوا مشاكل في غيابنا
ميسره وهي تتحدث بجديه / لا عيب عليك يابني دول عيالي وتربيتي يعني تتطمن وتحط في بطنك بطيخه صيفي
نظر لها ابريس بسخريه / والنبي ايه بعدين ايه اللي جاب علي بالك اننا نسافر المره دي ما كل مره بنقضي عيد جوازنا معاهم
ميسره وهي تجذب يده وتضحك بمشاكسه / الله يا ابو الاباريس خلينا ناخد فرصتنا بقي بعدين متقلقش انا سيباهم في ايد امينه اكيد كريمه هتاخد بالها منهم وهما أساسا ملايكه حبايب مامي مش هيزعجوا حد
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل
لتحميل الجزء الاول من الرواية بعنوان
رواية لعنة الفراعنة
اضغط هنا للتحميل

تحميل رواية قنبلة مشاكل pdf كاملة برابط مباشر 2021


بقلم الكاتبة توتى
نقدم لكم تحميل رواية قنبله مشاكل
نبذة عن الرواية
البطله نورهان :- دكتوره اطفال
------------------------------
بنت شقيه قنبله مشاكل متنقله ماتروحش مكان الا وتحصل كارثه عنيده جدا وطفوليه بتحب صحابها جدا اهلها دايما مسافرين عشان كده صحابها هما عيالتها اهلويه بس بالاسم بس عمرها مشافت ماتش للاهلي او اي فريق صدفه وقعتها مع شخص عشان يكون هو وهي قط وفار
سما :- مهندسه معماريه
مجنونه الشله بنت خالت نورهان اهلويه رقم واحد متابعه كل الماتشات وراي الاهلي في كل مكان اي ماتش بتروح بتزعل لو في ماتش ومرحتش روشه جدا
غدير : مهندسه:
دي بقي كارثه لو اتحططت مع نورهان اوعي وشك والكواراث بيحصل براكين و زلازال تبقي التوام بتاعها اهلويه بس زي نورهان بالاسم اهلها عايشن معاها بس ولا اكنهم عايشن بس طيبه جدا وقلبها ابيض+
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الثلاثاء، 12 أكتوبر 2021

تحميل رواية لعنة الفراعنة pdf كاملة 2021


تأليف الكاتبة رحمة نبيل
إليكم تحميل وتنزيل رواية لعنة الفراعنة
اقتباس من الرواية
في صباح جديد في منزل يقع في حاره بسيطة جدا كانت تستلقي فتاة بكل كسل علي الفراش متسطحة علي ظهرها ويدهاتتدلى لاسفل الفراش بكل فوضوية.....
فجأهوبدون سابق إنذار انطلقت زوبعة لداخل الغرفة تطيح بكل ما يقابلها من اثاث غير مهتمة بتلك الجثة التي تتسطح على الفراش
وما كانت تلك الزوبعة سوى طفل صغير لا يتعدى بضع طول المقعد الصغير..... اقترب ذلك الصغير من تلك المتسطحة غير آبها لحرمة النائم يهزها بعنف :+
_طنط ميسره طنط ميسره اصحي يلا ماما بتقولك هتتأخري علي الجامعه طنط ميسره+
تحركت الدعوة ميسرة بملل شديد تزفر بضيق من ذاك المزعج الصغير :+
_يابني ارحمني انت وامك شوية
لكن يبدو أن ذلك الرجاء من ميسرة لم يلقى صداه عند هذا الطفل حيث اخذ يصر عليها بالنهوض يهزها بعنف اكثر :+
_ يلا اصحي هتتأخري طنط ميسره طنط ميسره
استيقظت ميسره ونظرت له نظره ناريه ثم امسكته من ثيابه :
_ هو انامش بصعب عليك انت وامك مينفعش تسيبوني شوية في حالي
تحدث الطفل ويدعي حموكشه ( حسب ما يناديه الجميع من اهله وجيرته) :
_الله بقي ده ذنبيعشان بصحيكي اكمني خايف على مصلحتك
مسحت ميسرة وجهها بضيق وهي تبعده ساخرة من حديثه  :
-الوحيد اللي بيفكر فيا.... طفل يا فرحتك يا ميسرة
تحميل الرواية كالمة
اضغط هنا للتحميل
لتحميل الجزء الثانى من الرواية
بعنوان رواية عودة الفراعنة
اضغط هنا للتحميل

رواية تمنيتها كثيراً - ازمة فرح pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة امل عبد القادر
نقدم لكم تحميل رواية تمنيتها كثيراً
نبذة عن الرواية
فرح : حاضر يا كبير مقاولين شركة ال الاسيوطى
. أغلقت فرح الهاتف غير مصدقه وهتفت مااااااامااااااا أسرعت عائشة مااااالك يابنت
فرح: خلاص هشتغل هشتغل بابا كلمنى وقالى
عائشة : عشان كدا قالبه دماغى طيب ياختى تعالى بقا المطبخ واشتغلى بجد
دخل  الى البيت أخيها( علاء) وقد سمع اخته قاطبا  حاجبيه
مش عارف لازمته ايه الشغل ده هو احنا يابنتى مقصرين معاكى ف حاجه تتبهدلى ليه مش فاهم وبابا كمان مش قادر يقولك لا طبعا ما انتى فرحته
فرح :بغضب مصتنع ايه يا علول ياحبييى ماتقول كلمه حلوه مفيش مبرووك
علاء:يافرح أنا خايف عليكى  من البهدله وقرف الشغل  ابقى غلطان
عائشة : لا مش غلطان يا حبيبى  دا اخوكى الكبير باردو
فرح: عارفة يا علاء بس نفسى اشتغل وحقق حلمى وييقى ليا كيان
علاء: طب حققى حلمى انا الاول
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل