الاثنين، 25 أكتوبر 2021

رواية حياة بعد الموت pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة رنا محمد
إليكم تحميل رواية حياة بعد الموت
نبذة من الرواية
تستيقظ بطلتنا على صوت زعيق
..... بغضب:- مش ناوية تقومى بقي العصر قرب يأذن وحضرتك لسه نايمه
هناا بنرفزه:- المفروض حضرتك تقوم اللى نايم برااحه مش تزعجه كده
سليم بغضب:- ويمسكها من شعرها قسما بالله يا هناا لو محترمتى نفسك لهوريكى انا ممكن اعمل فيكى ايية جتك القرف انا لو سايبك فسايبك بمزاجي ويخرج من الاوضة ويسيبها
هناا بعيااط:- يااارب ياارب انجدنى من ايده وريحنى منه ياارب  وتقوم تغسل وشها وتشوف الساعه تلاقى الظهر لسة مأذن تتوضى وتصلى وتدعى ربنا
Stooop
هناا:- بنوته كانت حياتها جميله مع مامتها وهنعرف ايية اللى حصل عندها 27  سنه على قدر من الجمال عنيها رصاصى وشعرها اسود وفيه خيوط بنى وبشرتها قمحاوية ومش محجبه
سليم :- راجل من الناس المفترية اللى بتستقوى على الاضعف منها وبتستغل ضعفهم عنده 65 سنه وتخاف منه لو بصلك عنيه لونها اسود بس تحس ان هى عيون صقر وشعره ابيض وفيه بقايا من اللون الاسود وبشرته قمحاوية
Plaaay
وبعد ما خلصت صلاه قعدت ف البلكونه وكانت بتشرب نسكافيه وبتفتكر من سنتين
Flash back .........من سنتين
هنا:- ههههههههه خلاص بقي يا ماما مش قادرة اضحك
منى:- ربنا يخليكى ليا يا حبيبتي وتفضل ضحكتك منورة وشك دايما
هنا:- وتحتضنها ويخليكى ليا ياست الكل
منى:- كح كح
هنا بخضه:- ماما انتى كويسة
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأحد، 24 أكتوبر 2021

رواية جلاب الهوى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة رضوى جاويش
نقدم لكم تحميل رواية جلاب الهوي
نبذة من الرواية
وقفت العربة رباعية الدفع السوداء امام البناية المقصودة ليطل منها هو ناظرا لها بتردد و أخيرا تنهد و اسند جبينه على عصاه في قلة حيلة يتساءل هل ما سيقدم عليه الان صحيح .. ام لا ..!؟.. دوما ما كان يحكم الشرع و الأصول و الأعراف في كل ما يقوم به من أفعال .. لكن ما يهم بفعله الان لا يجد له تصنيفا في ايهم .. لكنه رغم عن ذلك هو مضطر لفعله ..
همس سائقه و كاتم أسراره مناع بصوت هادئ و هو مدرك تماما لتلك العاصفة العاتية التي تجتاح نفس سيده وولى نعمته :- مش هتنزل يا عفيف بيه ..!؟.. العمارة بتاعت الباشمهندس اهى ..
رفع عفيف جبينه من فوق كفيه المتشابكتين فوق الرأس المعقوف لعصاه هامساً  بما يعتمل بصدره لمناع :- و الله ما اني عارف يا مناع اللى هنعِمله دِه صح .. و لا عملة شينة هنتعيروا عليها العمر كله ..!؟
همس مناع بدوره :- يا عفيف بيه .. ما اللي حُصل برضك مش هين .. و انت باللي بتعمله بتمنع المصيبة الكَبيرة واللى بچد ممكن نتعيروا بسببها العمر بطوله و تطول عيال عيالنا كمان يا بيه ..
هز عفيف رأسه متفهماً و مدركاً لصدق حديث مناع و حقيقة ما همس به ..
تنهد من جديد و قد استقر به الامر ليندفع خارج السيارة و خلفه مناع لداخل البناية و التى جاءا خصيصا اليها ليمنعوا ما لا يمكن منعه او الوقوف امام طوفانه ..
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

السبت، 23 أكتوبر 2021

رواية وجوه مزيفة pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة صفا احمد
إليكم تحميل رواية وجوه مزيفه
نبذة من الرواية
كانت تتمشى على البحر فتلك هى عادتها منذ الصغر ..تخشى البحر كثيرا ولكنها تعشقه اكثر ..مزيج مختلط من المشاعر
هى تحب ان تمشى على البحر تنظر له
لكنها تخشى الدخول فى عالمه ظنا منها انه مخادع نعم فقد اختطف ابيها فى احدى رحلاته البحريه ولم يعد
كانت تاتى يوميا كى تنتظر والدها لكنه لا ياتى !!
(( مااسه فريد الغطاس ))
فتاه جميله فى اوائل العشرين تمتلك عينان خضروتين
وشعر بنى مموج ملامحها هادئه لابعد الحدود تمتلك شفاه صغير للغايه وكذلك انف مستقيم صغير وتتمتع ببشره بيضاء تعرف بالمرح وسط اخويها فقط فهى ماستهم المدلله التى لايسمحوا لا احد أن يقترب منها ابدا ..كان والدها اشهر الغطاسين ولكنه ف احدى المرات ذهب ولم يعد حاولات الشرطه ايجاده او ايجاد جثته او اى شىء ولكن دون فائده
ترك ماسه مع شقيقان لها اكبر وهما عز .و.يوسف
اما والدتها فقد فارقتهم تالمت ماسه كثيرا لفراقها واصبحت تعانى من فوبيا الخوف وانعدام الامان وتخشى الإختلاط بالناس
فى كليه السن
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 22 أكتوبر 2021

رواية حب خارج ارادتى pdf كاملة تحميل 2021


تأليف ماهى احمد
إليكم رواية حب خارج إرادتي
اقتباس من الرواية
جابر المنفلوطي : انت 
عز : انا جاهز هنكتب كتب الكتاب دلوقتي
جابر المنفلوطي: ايوه بس
عز : من غير بس دي اخر حاجه عندي هقولها
جابر المنفلوطي : علي بركه الله
المأذون : حط ايدك في ايد عروستك يابني
(عز وهو باصص الناحيه التانيه )
عز : ضرورى يعني
المأذون : اكيد ضرورى
عز : ( بشخيط )  ليه مافيش حد من اهلها احط ايدي في ايديه غيرها
ابو العروسه جه يجرى بسرعه وقاله
الاب : انا .. انا موجود اهوه
عز قعد والعروسه كانت قاعده قصاده بس كانت حاطه الطرحه بتاعت الفستان علي وشها وباصه في الارض
بقلمي مآآهي آآحمد
عز حط ايده في ايد ابو العروسه
المأذون : اقروا الفاتحه عشان ان شاء الله تبقي جوازه العمر كله
عز خبط علي الطرابيزه اللي عليها المأذون وقال
من غير قرايه فاتحه اكتب الكتاب وخلصنا
مراد صاحب عز الانتيم : عز اهدى شويه
عز : ( بغيظ وغل ) اسكت انت
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

رواية خطيئة اخى pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة ياسمين علاء
إليكم تحميل رواية خطيئة أخي
نبذة من الرواية
باسم احمد السناوي ٢١سنه  طالب في اخر سنه كليه تجاره مستهتر وبيحب البنات وخاربها  .. كل يوم مع بنت شكل .+
ليندا محمود حسين .. ٢١سنه طالبه في اخر سنه كليه تجاره جد جدافي التعامل مع الولاد والبنات ..  معندهاش غير صاحبه واحده اسمها ايمان ..ليندا مامتها  وباباها متوفين وعمها هو اللي متولي تربيتها+
ايمان حسنين محمد : ٢١ سنه صديقه ليندا الوحيده . جد زيها في التعامل وبير اسرار ليندا+
ياسر علي محمود ٢١ سنه انتيم باسم وعلي طول معاه في اي حاجه شمال+
باسم قاعد مع شليته في كافتيريا الجامعه وبيضحك ومعه بنات. وولاد .
ياسر : بتبص علي ايه يا باسم
باسم : البت دي اسمها ايه .. وشاور عليها
ياسر : دي اسمها ليندا  . بس بت قفل كده . شاويش
باسم ضحك: محدش يقدر يبقي شاويش معايا
ياسر : انسي يا معلم انا حاولت معاها كذا مره قبل كده . وهي حايطه سد
باسم : انت غيري . رهان
ياسر : رهان .. بقلب جامد كمان ان البنت دي هتنفضك
باسم : اشطه علي سهره في مكان اللي يعجبني ويعجبك
ياسر : بيس يا زميلي . وريني حلاوتك+
باسم قام وعينيه كلها تصميم علي الشر  . وراح عند المكان اللي ليندا وايمان قاعدين فيه+
باسم : احم . اهلا يا ليندا
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 21 أكتوبر 2021

رواية عناد عاشق وكبرياء انثى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكابتة مروة شطا
نقدم لكم تحميل رواية عناد عاشق وكبرياء أنثي
نبذة عن الرواية
رفع عيناه لسامر مدير مكتبه وقال بعصبيه
انا قلت كااام مره تبطل بيجو دي يازفت
جلس علي المقعد امام المكتب وقال
مالك يابيجاد لزمتها ايه النرفزه دي كلها
القي الجريده امامه وقال بحنق
اتفضل شوف الهانم نشره اييييه
رفع سامر الجريده وتطلع الي الخبر الذي اشار اليه قال بغيض
#بصراحه انا مشوفتش كده في حياتي، ،،دي ولاالقراضه
قطب وقال باستنكار
ولاايه، ،،،مش عارف انت بتجيب المصطلحات دي منين.،،،
قال باسما #من امي كان عليها شويه امثال رهيبه يابيجو، ،،،
قاطعه تاني يازفت، ،، انا بجد زهقت بقي من القصه دي، ،،، كلمت الزفت مدير التحرير وكالعاده قلي مفيش عندي سلطه امنع النشر ،،،،انا مش فاهم صحافه ايه دي اللي تشوه سمعه الناس بالشكل ده
#طب مايمكن بتحبك
قال بتاكيد مفيش حاجه اسمها كده ،،، وبعدين في واحده في الدنيا تحب واحد تسوء سمعته بالشكل ده
قال ضاحكا #دي عملتك كازنوفا ،،،
قال بغضب #انا راجل اعمال ليه سمعتي في السوق ياسامر دي وصلت بيها الوقاحه انها تقول اني بجدد القصر عشانها
قال باهتمام #هو انت فعلا هتنقل فيه
ابتسم #طبعا.كل ذكرياتي مع جدي فيه عارف التصميم اللي قدمه عز الدين كان روعه فعلا شوف بعد اما نخلص سفريه تركيا هنفوت 
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل