‏إظهار الرسائل ذات التسميات رواية مصرية. إظهار كافة الرسائل
‏إظهار الرسائل ذات التسميات رواية مصرية. إظهار كافة الرسائل

الجمعة، 12 نوفمبر 2021

رواية سر المقبرة pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة ندى ممدوح
نقدم لكم تحميل رواية سر المقبرة
نبذة من الرواية
في منزل بسيط يملؤه المحبه والسعاده ... كانت بطلتنا نائمه ... لتتململ بكسل وهي تستمع لصوت موبايلها ...
لتفتح عينها بتزمر وهي تلوي فمها وتحادث نفسها قائله :- يا ربي مين البارد اللي هيرن علي وش الصبح كدا ..
لتحرك يدها باتجاها "الكومودينو" بكسل ... ومن دون أن تنظر لإسم المتصل تقول بزهق :-  الووووو "لا يأتيها رد" لتردد كذا مره تلك الجمله ...
أما هو كان يستمع لصوتها ... الذي يعيد له الحياه لقلبه وروحه صوتها الذي يترنم علي مسمعه ك أنغومه تنسيه كل ما حاوله .. ليقول بشوق وحب صادق وكلمة تخرج من أعماق فؤده :- وحشتيني
لتفتح هي فاههه بصدمه وتعتدل ولكن فؤدها أعلن تمرده وأصبح يدق بسرعه جنونيه ، ذهبت أنفاسها وأصبحت تهنج ... لتضع يدها على قلبها لتهدئه وتهتف بحب وحنين وشوق وهمس :-
يوسف
# قلب يوسف روح يوسف عمره كله عامله اي
لتقول لمار بحب وهمس وهي ترجع رأسها للخلف لتنام علي ظهرها بسعادة الكون :-
الحمد لله يا حبيبي ، أنت عامل اي ؟
يوسف :- بقيت كويس لما سمعت صوتك ويهمس بصدق "وحشتيني يا لمورة قلبي"
لتقول بتزمر وغضب بعض الشئ :- مش قولتلك متقولش لموره دي
يوسف بضحكه أذابة قلبها عشق :- ليه يا عشق يوسف
لمار :- اقفل طيب هروح أشوف بابا
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 11 نوفمبر 2021

تحميل رواية معشوقة حياتى pdf كاملة 2021


تأليف نورهان رضا
إليكم رواية معشوقة حياتي
نبذة من الرواية
اسيل ببكاء طب العمل اي دلوقتي اتصرف ازاي وأكيد مرات ابويا عماله تقويه عليا ياارب ونبي خليك جمبي
رن هاتف اسيل وكانت صديقتها مايا
مايا اي يابنتي متصلتيش ليه
اسيل ببكاء الحقيني يا مايا
مايا بخوف في اي عمي ضربك تاني ولا اي
اسيل ا انيل يا مايا في مصيبه
مايا بخوف
متتكلمي يابت انتي في اي خوفتيني
اسيل ببكاء ابويا عايز يجوزني لرجل بعمره ويمكن اكبر كمان عشان بس دافع فيا فلوس ابويا عايز ي بيعني
اعمل اي
شهقت مايا وقالت هو في اب يعمل كده أما راجل ناقص صحيح اكيد مراته العقربه هي الي خليتو يعمل كده
اسيل بخوف انا مش عايزه اتجوز يا مايا اعمل اي شوفيلي حل الله يخليكي
مايا بتوتر طب بقولك اي اني عندي الحل بس نتي قولي اهه
اسيل بدون تفكير موافقه
مايا يابت اسمعي لاول انتي تتصلي بجدك مش نتي بتقولي انك عندك عيله كبيره بمصر
اسيل ايوه عندي والي اعرفو اني جدي عايش
مايا اتصلي بيه وقوليلو واكيد هو هيتصرف
اسيل ازاي يا شاطره واحنا بقالنا زمن منعرفشي حاجه عنهم لأن بابا مقطعهم
مايا ياستي اتصلي مش هتخسري واكيد مش هيسيبو بنتهم كده
اسيل ا تفتكري ممكن حد يساعدني
مايا ااكيد ياحبيبتي لما يعرف نتي عائشه ازاي
اسيل بخوف طب ونا اجيب رقم منين
مايا نتي هتموتيني ولهي مهو اكيد في تلفون ابوكي
اسيل ماشي ربنا يستر
مايا ابقي طمنيني
ثم قفلت معاها
مايا ياارب ساعدها وخلصها من الهم ده
دخل عليها اخوها سامح وهو يترنح من اثر المشروب
مايا وهي تجري عليه
تاني ياولد ابوي وامي مشروب تاني
سامح ملكيش صالح بيا انا هنا اخوكي الكبير فهمه ولا لأ
مايا طيب ياخوي سيبك من المشروب ده دنتا مهندس قد الدنيا لي تعمل بحالك أكده
ضحك سامح بقوه وقال
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

رواية الخطيئة والغفران pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة جنى محمد
إليكم رواية الخطيئة والغفران
الرواية عبارة عن الجزء الاول والثانى معاً
نبذة من الرواية
أصبحت لاتحصي عدد المرات التي حاولت فيها
الفرار من هذا المكان الذي شهد آلامها واجتياح
براءتها ليتها لم تستسلم لهذا الذئب البشري
حاولت النجاه بحياتها من بين انيابه ولكن
كانت محاولاتها دائما تنتهي بالفشل
_ارتسمت ابتسامه ساخره على ثغرها
عندما اعتقدت أنها تخلصت منه بهروبها
ولكن كان دائما سريع اللحاق بها
_ أغمضت عيناها بقوه متذكره ملامحه القاسيه
ونظرته الحاده فور وقوعها في قبضته
كما تذكرت الحزام الجلدي الذي انهال به
على جسدها حتى لا تفكر في الهروب مره
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 10 نوفمبر 2021

رواية الجمال جمال الروح pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة ملك إبراهيم
نقدم لكم رواية الجمال جمال الروح تحميل
نبذة من الرواية
خطيب بنتها طب ازاي وامتى بس عادي بقى وانا مالي ربنا يوفقهم مع بعض وخرجت من شقتهم ورجعت بيتنا ولقيت ماما بتقولي اوصفيلي عريس بنت عمك شكله عامل ازاي
:::ايه دا ياماما هو انتي كنتي عارفه ان بنت عمي اتخطبت ومقولتليش
ماما: اومال انا بعتاكي هناك ليه مش عشان تشوفي العريس ..دا بيقولوا انه غني اوي وراجل له اسمه في البلد
:::مش لدرجادي يا ماما دا لسه شاب صغير علي كل الا انتي بتقوليه دا ..يعني مايعديش ال 30 سنه
ماما: صغير ايه ..بقولك دا راجل وله كلمته ويقدر بكلمه واحده منه يشيل ناس من منصابهم ويحط ناس تانيه بدالهم دا كلمته مسموعه اوي
:::يبقى مبروك علي بنت عمي ياماما وربنا يوفقهم
دخلت ماما المطبخ تكمل الا كانت بتعمله وانا مسكت تليفوني وقعدت قدام التلفزيون اتفرج علي اي حاجه تسليني وبعد ساعتين لقيت بابا رجع من شغله بدري عن كل يوم وعمال يبصلي بتوتر سألته في ايه لقيت توتره بيزيد وبص للأرض وقالي (مبروك) طبعا ضحكت وقولتله مبروك علي ايه يا بابا هو انا نجحت تاني ولا ايه ..فضل يبصلي بحزن ولقيته بيقولي يلا ادخلي اجهزي عشان تروحي بيت جوزك ......
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الثلاثاء، 9 نوفمبر 2021

تحميل رواية ايام العمر pdf كاملة 2021


بقلم الكاتبة نورهان هشام
نقدم لكم تحميل رواية أيام العمر
نبذة من الرواية
المتصل .....: انتى فين اميرو
مريم: خلاص انا على وصول يلا اتشاااو
توصل مريم الجامعه وترص سيارتها وفجاه ....
حد يخبط العربيه تطلع وهيا متعصبه لانها اتخبطت في الازاز جامد
مريم (بعصبية) : مش تحاسب ايه دي ينفع كدة
الشخص : انا اسف جدا يا انسه مكنش قصدى انا هدفع كل التعويضات
مريم اتنرفزت اكتر لما قال كدة فطبعا بقي الناس اتلمت ما صدقو بقي ناس فظيعه صحيح ‏‎
.....: مريم في ايه حصلك انتى حاجه
مريم :لا مفيش اتخبطت بسس يلا يا سارة نمشي
سارة : طب تعالى اما نشوف الجرح دى الاول
مريم :معاكى انتى منديل الاول
لقت مريم ايد بتدمدلها وفيها منديل بصت لقته الشاب اللى خبطها
الشاب : انا اسف مكنش قصدى اخبطك
مريم متنحه في ملامح الشاب
مريم : لا مفيش حاجه عن اذنك
تمشي مريم هيا وسارة ويخشو المحاضرة ومريم طول الوقت سرحانه سارة تهز فيها وتقولها مالك يا بنتى في ايه
مريم: لا ابدا مفيش الشاب الى خبطني مووووز اوى يعنى ولا وهوا بيقولى انا اسف مكنش قصدي يالهوى عسووووووول
سارة : ااااااه قولتيلي بت في ايييه (بخبث )
مريم : مفيش بقول ان هوا بس كيوت وعسوووول مش اكتر وبس بقي علشان المحاضرة هتبدا
وفجاة يدخل المعيد ويلاقوه ‏‎
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الاثنين، 8 نوفمبر 2021

رواية انتقام شرطية pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة جهاد عاصم
نقدم لكم رواية إنتقام شرطية تحميل
نبذة من الرواية
في الملهي
كانت ترقص وتتصب النبيذ حينما نادي عليها
= رمانة
تقدمت نحوه بدلع واحتضنته ثم همست في أذنه :عرفت هو بيخبي السلاح فين انت عارف انا علي اخري انا مش فاهمه اشمعنا انا الي معايا المهمه دي
=اي يابنتي وبعدين انت انسب واحده للمهمه يلا روحي كملي شغلك يا رمانه
رمانه :والله لو متلميتش يا سامح انت حر
ثم ذهبت لتكمل عملها
= رمانه المدير عايزك
رمانه :تمام انا رايحه اهو
ذهبت رمانه للمدير
رمانه بدلع :عايز اي يا باشا
المدير :وربنا انت عسل يابت احم نخش في التقيل في واحد عايزك في اوضته فوق وهيدفع كتير اوي
رمانه :احنا متفقناش علي كدا
المدير :ياهبله هتكسبي كتير
رمانه :خلاص هطلع استناه باي ثم طوحت له قبله في الهواء
رمانه في سرها :اخلص بقي يا سامح انا مش فاهمه اي المهمه القذرة دي
ذهبت رمانه للغرفه
الرجل :اي دا انت ليه مغيرتيش هدومك
رمانه :عايز تعرف ليه
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

السبت، 6 نوفمبر 2021

تحميل رواية فلتغفرى لى محبوبتى pdf كاملة 2021


بقلم الكاتبة اسماء ايهاب
نقدم لكم تحميل رواية فلتغفري لي محبوبتي
نبذة من الرواية
الفصل الاول فلتغفري لي محبوبتي لقلبك اشتكي 2
--يعني اية هتجوز غصب عني يا بابا
كانت هذا الكلمات انطلقت من فم عمران بغضب لوالده
حكيم الشاذلي (والد عمران) ببرود : و الله احنا قرأين فاتحة امبارح انا و ابو العروسة اظن مش هرجع فيها و لا انت حابب تصغرني مش كدا
عمران بغضب : و انا مش عيل تروح تخطبله و هو ميعرفش لا يمكن انفذ الكلام ده انا بحبك ليلي (ابنه عمه) و مش هحب غيرها
حكيم : و انا اخترت كريمة و مفيش نقاش و فرحكوا اول الشهر الجاي
عمران : انا مش صغير يا بابا عشان تخترلي و تجوزني و انا موجود زي عدمي
حكيم بغضب :هو دا اخر كلام هقوله و بعدين الجوازة دي هتم غضب عنك
عمران : بس اعرف يا بابا انك كدا هتظلم بنت الناس معايا و هي ملهاش زنب
خرج عمران و هو غاضب بشدة من تحكمات ابية
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 5 نوفمبر 2021

رواية ذئب يوسف pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة ذكية محمد
نقدم لكم رواية ذئب يوسف
نبذة من الرواية
بعد إسبوعين دلفا سوياً للشقة الخاصة بهم بعد إنتهاء حفل زفافهم البسيط الذي اقتصر على حضور العائلتين ، و بعضاً من الجيران في أجواء مشحونة و ابتسامات مغتصبة اضطروا أن يرسموها حتى لا يشك بهم أحد ، و لحفظ مكانتهم وسط جيرانهم بعد الجريمة الشنعية التي كانت على وشك ارتكابها . صعدت معه تاركة طفلها مع والدتها وهي تشعر بأنها تساق للموت ، وأن كل ما يحدث هو بالتأكيد كابوس مزعج ستستيقظ منه عاجلاً.
جز على أسنانه بعنف وهو يطالعها بغيظ ، وبالتحديد لأنها أنثى خائنة للعهد كمثل سابقتها ، كيف تفعل ذلك بعد رحيل زوجها ، وكيف تقبل أن تتزوج بغيره ؟!
أنهن كاذبات يدعون البراءة ، و هم يرتدونها أقنعة للإيقاع بضحاياهم ، و جذبهم نحوهن . رفع حاجبه بسخرية قائلاً وهو يراقب تعابير وجهها المتشنجة :- ايه دة أوعي تقولي إنك مغصوبة والكلام دة وضربوكي على إيدك علشان تعملي كدة !
كانت تفرك يديها بتوتر شديد ، وهي تشعر بأن قلبها على وشك أن يقفز للخارج من قفصها الصدري ، ولا تصدق ما تعيشه في تلك اللحظة ، فقد ظنت أن طريقها معه مستحيل حتى أنها استسلمت لذلك الواقع ، ولكن شاء القدر أن يجمعهما فما نظنه مستحيل علينا ممكناً وسهل الحدوث عند خالقه .
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 4 نوفمبر 2021

رواية احببت مربية ابنتى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة فاطمة عصام
نقدم لكم تحميل رواية أحببت مربية ابنتي
نبذة من الرواية
و خرجوا خارج القصر و بلفعل وجدوا فتاه في قمة الجمال و الوجه الذي يرشد إلى الطيبة مغشيا عليها فقال ادهم
ادهم:ايه ده دي مغمى عليها فعلا و باين عليها الإرهاق خليني اشلها
و قام بحملها و ودخلوا إلى القصر و قالت حسناء : نحطها في اوضة الضيوف
ادهم: اه بسرعة و ياعم محمود معلش ونبي اطلب الدكتور للبنت
محمود: حاضر يا بيه
و ذهبوا إلى الغرفة و وضعها إلى الفراش و بعد 10 دقائق جاء الطبيب و ذهب إلى الغرفة و خرج ادهم و حسناء لكي يتركوا يقوم الطبيب بعمله
و بعد 5 دقائق من الكشف خرج الطبيب و قال
الطبيب: هي مش أكلت بقالها كتير 5 تيام 4 تيام كدة و دمها واطي جدا و ده سبب أنها يغمى عليها انا كتبتلها الأدوية دي و ياريت تاخدها بعد الساعة 12 الضهر و 7 المغرب
ادهم: تمام شكرا يا دكتور هتفوق امتى
الدكتور: بكرة الصبح كدة
ثم شكر ادهم الطبيب وأعطاه حقه و خرج و قال ادهم و هو ينظر لعم محمود
ادهم: محمود معلش جبلي الدوا ده من الصيدلية
عم محمود : أمرك يا بيه
و ذهب عم محمود و قال ادهم
ادهم: و دي نعمل أيه معاها
حسناء: شكلها غلبان اوي يابني
ادهم: ايوة بس انا مالي بيها
حسناء: نبقى نشوف حكياتها بكرة الصبح بس هي مشاء الله الله أكبر امورة اوي
ادهم : اااه لا عادية على فكرة يا دادة
و حسناء : طيب يا ادهم تصبح على خير
ادهم: وانتي من اهله
حسناء في سرها: يارب هتفضل كدة لحد امتى يا ادهم
و قام ادهم بذهاب إلى غرفته
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 3 نوفمبر 2021

رواية امراة وخمسة رجال pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة شاهنده سمير
نقدم لكم رواية إمرأة وخمسة رجال
نبذة من الرواية
تأملت تمارا محيطها..تتأكد من أن كل شئ فى مكانه تماما..لتبتسم فى راحة ..فقريبا وقريبا جدا ستتزوج فى تلك الشقة..شقتها التى فرشتها بحب وعناية والتى ستجمعها بحبيبها ماجد...
أربعة أيام فقط تفصلها عن حلمها..أربعة أيام وتتخلص من تلك الحياة التى عانت فيها الكثير ..تتخلص من قسوة أبيها الغير مبررة ..من قلة حيلة أمها..من أيام تمنت فيها أن تعيش حياتها كما تحب أن تعيشها..فقط أن تعيش حياة يظللها الحب والسلام..لم تشعر بأنها حية سوى منذ دخول ماجد إلى حياتها..لطالما خشيت أن يرزقها الله بشبيه لأبيها ولكن حمدا لله رزقها الله بماجد.....ذلك الخطيب الرائع...
انتفضت من أفكارها على أحدهم يضمها من الخلف أحست بدقات قلبها المتسارعة والتى مالبثت أن هدأت حين تسلل صوته إلى أذنيها وهو يقرب رأسه منها يخفى وجهه فى ثنايا عنقها قائلا:
إيه المفاجأة الحلوة دى؟
أحست تمارا بالخجل..بالاضطراب..وبمشاعر أخرى تجتاحها فتلك هي المرة الأولى التى يقترب منها ماجد بتلك الصورة..بل انها المرة الأولى التى يلمسها رجل على الإطلاق..أحست بالحرارة تغزو كيانها وشعرت بجفاف فى حلقها..فلم تستطع النطق بكلمة..ليمرغ ماجد وجهه فى عنقها صاعدا إلى أذنيها قائلا فى همس:
وحشتينى.
امرأة وخمسة رجال
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الثلاثاء، 2 نوفمبر 2021

رواية قلب ليس من حقه الحب pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة لؤلؤة حيرانة
نقدم لكم تحميل رواية قلب ليس من حقه الحب
نبذة من الرواية
فى احدى المناطق الريفية فى مصر التى تزينها المساحات الخضراء الواسعة وينعشها الجو الصافى وتحيط بها الشمس المشرقة تقطن عائلة عريقة لها اسمها فى هذه البلدة وسمعتها ايضا وهى عائلة الفيومى لم يتبق من نسلها سوى اثنان كل له عائلته الخاصة فواحد منهم يتخذ القاهرة بلدا له والاخر مازال متمسكا بهذه البلدة يعيش فيها مع اسرته فى فيلا فخمة تكاد تكون الوحيدة من طرازها فى المكان تتميز بالمساحة الكبيرة والاثاث البسيط الذى يتميز فى نفس الوقت بالذوق الرفيع تحيطها حديقة بها جميع انواع الزهور واشجارالفاكهة وبعض من اشجار المسك مما يعطى لساكنى هذا المكان الراحة والطمأنينة والسعادة .
فى صباح يوم مشرق تستيقظ الام لتوقظ ابنتها لتسافر للقاهرة التى تقطن بها فى فترة الدراسة فهى طالبة فى القصر العينى ,تدخل الام غرفة ابنتها التى تتميز بوجود القليل من الفرش والاثاث ذو اللون الزهرى الفاتح ممزوجا بالابيض فهى تحتوى على سرير بجواره تسريحة رقيقة جدا وكومدينوومكتب عليه بعض الكتب مع جهاز لاب توب وامامه الكرسى وبها خزانه الملابس ومكتبة وبها شازلونج مريح جدا ايضا ومعلق فيها بعض شهادات التقدير لمراحل تعليمية مختلفة وكان الاثاث يتميز بالرقة والكلاسيكية فى نفس الوقت ,تذهب الام نحو الشرفة لتفتح ستائرها وتوقظ ابنتها
مها:سمية سمسمة يلا يا حبيبتى قومى هتتاخرى
سمية :ايوة يا ماما سيبنى انام خمس دقايق بس كمان
مها :انا قلتلك متناميش بعد متصلى الفجر مش هتقدرى تصحى تانى فيها ايه يعنى لوكنتى فضلتى نص ساعة تقرى الورد بتاعك فيهم وكمان هتقوميلى مصدعة
سمية : خلاص خلاص انا اسفة يا ست الكل يا عسل انتى انا قومت اهو وبعدين الورد"ورد القران بتاعها" هقراه فى الطريق يا ستى وادينى قومت اهوومفياش صداع ولا حاجة
"ونهضت سمية من على فراشها طابعة على جبين والدتها قبلة رقيقة واحتضنتها "
مها:بسرعة خلصى بابا مستنيكى تحت علشان يوصلك اوعى تكونى مجهزتيش شنطتك واطمنتى على حاجتك
سمية :ابدا والله يا ماما ده انا بقالى اسبوع بجهز حاجتى المهم بس بلاش بابا يودينى ميخلى عمو منعم يوصلنى بلاش يتعب نفسه
مها:يا ستى ولا تعب ولا حاجة احنا عندنا كام سمسمة يعنى وبعدين هو عايز يودى ورق تبع الشغل لعمك محمود وعايز يشوف الدكتور خليل
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الاثنين، 1 نوفمبر 2021

رواية عشق مدمر pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة إيناس جمال
نقدم لكم تحميل رواية عشق مدمر
نبذة عن الرواية
هم عبارة عن روح سوداء يشبهون بعضهن بطريقة لافتة للأنظار فهم أخبث ما يكون على الأرض
هى: يا هذا لا تتحدانى فأنا حواء التى لا تمل ولا تستسلم من تكون انت لتقف امامى فأنا خبيثة مثل الثعالب لدي تفكير شيطانى انا انثى لا تخضع ابدا تقتل بدم بارد من انت لتقف أمام وتتحدانى
هو:إذ كنتِ أنتِ حواء فأنا آدم الذى لا تقف أمامى انثى ابدا فأنا الشيطان بحد ذاته إذ تحديتنى فأنت الخاسرة بدون منازع فأنا قلبى لا يخضع لأنثى ابدا بل هم من يخضعن لأجلى
هم فقط روح سوداء ماذا سيحدث إذا تقابلا شخصين بمثل صفاتهن ولم يولد بينهن سوى عشق مدمر
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأحد، 31 أكتوبر 2021

رواية زواج بالاجبار pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة ميرا بدوى
إليكم تحميل رواية زواج بالإحبار
نبذة من الرواية
الجحيم..هذا هو ما كانت هي مقبلة عليه
لا بل على أكثر من كونه جحيما
و لكن ما باليد حيلة..ورقة الزواج في يده و الأبواب مغقلة و رجاله فقط يحاوطون المكان
هي تعلم جيدا أنه تعهد بأن يذيقها ما يفوق مسمى العذاب
و هي لا تمتلك أدنى شئ تدافع به عن نفسها
هو لم يكن ليسمح لها بأن تدافع..لقد ألصقوا بها الذنب باحترافية
و تركوها له لتتلقى العقاب1
استفاقت من شرودها على صوت حقيبتها تلقى بغضب على الأرض
حتى أنها تكاد تقسم أنها سمعت للحقيبة صراخا مكتوما
انتفض جسدها هي أيضا..الوضع يشبه أفلام الرعب
لا..بل الحقيقة أنه أسوأ+
المنزل مظلم و أضواء من مصابيح صغيرة تجعل بعض الأشياء قابلة للتمييز
و من الخارج تدخل إضاءة الكشافات البيضاء التي يوضع مثلها في للسجون للبحث عن المساجين الهاربين
و هو يقف خلفها بصدره العريض و أنفاسه المضطربة و كأنها تنبأ بثورة بركان
كانت تتمنى لو أنه يقتلها و يريحها من مصيرها المنتظر من الآلام+
" الآن.." قال بغضب يحاول السيطرة عليه كي لا يقتلها في التو و اللحظة
يتجول هكذا خلفها و هي لا تجرؤ على الالتفات
فهي تعلم جيدا أنها لو لمحت وجهه و لو بالصدفة سترى ما ينتظرها
تستطيع أن تتخيل تعبيرات وجهه الآن
كيف أنه يحمل غضبا شيطانيا في عينيه و كيف أن قسمات وجهه تحمل القسوة+
" أنت الآن ملكي و لا أحد في هذه الحياة قادر على إنقاذك..لذلك تضرعي لله
و ليكن في عقلك أن كل دعاء لك قد يكون الدعاء الأخير
لن يمر الذي فعلتيه بدون حساب..أنا لست ظالما و لكنني أحب تطبيق العدالة
و هذه ليست العدالة لأي أحد..إنها العدالة في حق أخي
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 29 أكتوبر 2021

رواية للعرض فقط pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة امل صبحى
نقدم لكم تحميل رواية للعرض فقط
نبذة من الرواية
ودعت أخر النساء المعزين وأغلقت باب المنزل بوهن ، لتستند بجسدها إلى الأريكة ، ولم يمر بضعة دقائق حتى سمعت صوت الباب يفتح .
رمقت شقيقها الصغير بنظرة حزينة وتنهدت في ألم ، حسام ذو الستة عشر عام ، المتفوق دراسياً والذي كان الجميع يتنبئ له بمستقبل باهر وحلم المعطف الأبيض ولقب الطبيب الذي كان يراود العائلة وجميع أهل المنطقة كعادة الأسر المصرية حينما يلتمسون تفوق أحد أبنائهم .
إقترب حسام منه وجلس جوارها ، وضع يده على ظهرها قائلاً بهدوء محاولاً إخفاء حزنه " متقلقيش يا أبله كلة هيبقى تمام ، انا من بكرا هادور على شغل ، وان شاء الله البيت هايمشي زي الأول " .
نظرت له بهلع ثم صاحت به " شغل إيه اللي بتتكلم عنه ، إنت إتجننت ولا جرى لمخك حاجه مفيش شغل ،وهاتنتظم في مدرستك ودروسك زي الأول إنت هاتبقى دكتور زي بابا وماما ماكانوا عاوزين ، انت هاتحقق حلمنا كلنا ، ولو على الشغل انا من بكرا هادور انا الكبيرة وانا هاشيل المسئولية دي انت سامع ، يالا على أوضتك " .
حاول حسام مرة اخيرة أن يغير رأيها قائلاً " بس يا أبله " قاطعته بحدة " مفيش بس يالا على أوضتك مش عاوزة ولا كلمة تانية " .
دخل حسام غرفته فهو يعرف شقيقته جيداً لن تغير أفكارها مهما حدث ، وهو لا يريد إغضابها وخاصة في هذه الظروف العصيبة  ، بالرغم من شعوره بأنه هو المسئول عن الجميع بصفته أكبر الذكور حتى وإن كان له شقيقة تكبره بسنوات .
جلست أمينة على الأريكة تحاول أن تجد مخرجاً للوضع ، بقيت لها سنه واحدة وتتخرج من الجامعه أي شركة تلك التي تقبل توظيف فتاة لم تنهي دراستها بعد ، كما أن الورشة المحترقة لم يعد لها قيمة أو نفع فصاحب الورشة سيأخذها على أي حال والعدة إحترقت بالكامل برفقة أبيها ومساعديه من العمال ووالدتها التي ذهبت بطعام الغداء كالعادة .
لم يكن لهم دخلاً أخر سوى ما يتكسبه أبيها من الورشة ، وبالرغم من ذلك لم يحرمهم من شيء كانت طلباتهم مجابة ، وكانت دراستهم إهتمامه الأول وخاصة بعدما لمس تفوقه أبناؤه ، بدأً من أمينة التي تفوقت في القسم الأدبي ولحقت بكلية السياسة والعلوم الاقتصادية .
وكان حسام ثاني أبناؤه الذي أظهر تفوق ملحوظ ، فكانوا جميعاً يعدون أنفسهم للقب الطبيب ، والتوأم علي وعامر فهم في المرحلة الأولى من الثانوية العامة ويظهرون تفوق ملحوظ وإلتزام جاد ، كما أن نبوغهم في الرياضيات أهلهم للحصول على جائزة كبرى على مستوى الوطن العربي .
والمشاكسة حورية تلك الجميلة في المرحلة الإعداية ولكنها موهوبة في الرسم رغم صغر سنها إلا أنها بارعة في تقليد ونسخ اللوحات مهما كانت شهرتها أو درجة صعوبتها ، وقد تنبأت لها أستاذتها بالمدرسة بمستقبل باهر وقد قالت بالنص " حورية دي فنانه هي حالياً لسه في مرحلة النسخ والتقليد اتفرجي عليها بكرا لما تدخل في مرحلة الإبداع هايطلع منها تحف عالمية بس تاخد فرصتها ".
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 28 أكتوبر 2021

رواية تزوجت ارمل pdf تحميل كاملة 2021


تأليف هاجر عمر
إليكم رواية تزوجت أرمل
نبذة من الرواية
"بصتله بصدمه "
انت ! .. انت ازاى ؟!
" ابتسم و بص للارض و رجع بصلها "
انا ازاى ايه ؟!
" باستغراب"
ازاى كدا ؟ اقصد يعنى شكلك مش ماشي مع سنك خالص
" لفت حواليه و بتبصله بتعجب و انبهار"
ال يشوفك ما يقولش انك داخل ع الاربعين ابدا كلك شباب كدا و كأنك اصغر منى
" مسك ايدها و شدها وقفها قدامه و هو بيضحك"
و مين قالك انى داخل على الاربعين ؟
" بصتله باستغراب و ضمت حواجبها "
امال عندك كام سنة ؟
" اتكلم بثبات و هدوء "
انا يا ستى عندى 30 سنة
" فتحت عيونها و برقت "
30 سنة ! مش معقول
" ضحك " و ايه خلاها مش معقول
" اتوترت " يعنى .. اقصد يعنى عشان ولادك يعنى المفروض
" قاطعها بهدوء " انى اكون عجوز و كركوب عشان ولادى
" هزت راسها بسرعة بنفى و لسه هتتكلم قاطعها "
انا عارف ان جوازنا جه بسرعة و انت ما تعرفيش عنى كل حاجة و اوعدك الفترة الجاية هتعرفينى اكتر ممكن ما نضيعش وقتنا دلوقتي في الكلام دا و تسيبينى اكلمك ف المهم
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

رواية عشقك جنون pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة لولو الصياد
نقدم لكم تحميل رواية عشقك جنون
نبذة من الرواية
دارين ....لو سمحتى انتى بتعملى معايا كده ليه .
ليلى ...علشان اختك السبب فى الفضيحه اللى هتحصل
والزم الليله دى تعدى باى تمن ...
دارين ...بس انا مش عاوزه اتجوز ابيه فريد وكمان هو
بيحب نادين. ...

ليلى ..اسمه فريد واختك هربت وانتى دلوقتى العروسه
واسكتى بئه خالص ...

سكتت دارين وهى لا تعلم ماذا يحدث ايعقل ان يكون هذا
حقيقى وليس مجرد حلم لالا اكيد انا بحلم وهصحى .....
بعد مرور بعض الوقت
ليلى خلاص خلصنا ......
رفعت دارين نظرها ونظرت للمراه وجدت انثى اخرى
رائعه الجمال والأناقة. .
دارين...الله شكلى حلو اوي. ..
ليلى ..طيب انا هنادى لفريد ثوانى وجايه ...
دارين ...لنفسها بعد ما خرجت ليلى كده يا نادين كل مره
تعملى مصيبه وانا اتحملها مع انى الصغيره بس عمرك ما
حسستينى انى اختك ابدا طيب ليه ودلوقتى سبتينى اتحمل
غضب فريد لوحدى ده انا بقالى سنه هنا عمرى كلامى ما
زاد عن ازيك اهلا ابقى فى لحظة مراته+
...قطع تفكيرها
دخول فريد وحده دون ليلى ...
وقف فريد لحظة مبهور بما امامه من جمال خالب ورائع
وصافى ....ولكنه نفض الفكره ...
فريد...فى حاجه قبل ما ننزل لازم تعرفيها ...
دارين ...اتفضل قول انا سمعه ......
يا ترى هيحصل ايه هنعرف الفصل الجاى ...لولو. ..عشقك جنون
دارين
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 27 أكتوبر 2021

رواية واحبت الجميلة الوحش pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة زينب سلامة
إليكم تحميل رواية وأحبت الجميلة الوحش
نبذة من الرواية
في احد الاماكن صاحبة المنظر الطبيعي الرائع ...
سيلين:- عارفه يا كيتى المكان ده من اكتر الاماكن الى بحبها كيتى كيتى انتى روحتى فين
تنظر سيلين من حولها تشاهد القطه تذهب باتجاه الطريق و سيارة تاتى بسرعه غريبه ذهبت من أجل إلحاق بالقطه ولكن
تجمعت الناس ف مكان الحادث بشكل كبير صوت سيارات اسعاف المكان مملؤء بدماء سيلين..
وتم نقلها إلى المشفي
*ف غرفة العمليات بعد 3 ساعات
برود اعصاب غير طبيعي لدى والدة سيلين
(نادية هانم):- انا هوديك ف داهيه على الى عملته ف بنتى ده
اوس بهدوء غريب
:- يافندم بقولك بنت حضرتك الى غلطانه هى طلعتلى كدا مره واحده معرفش طلعت منين
ليخرج احد الممرضين من غرفه العمليات
-دكتور اوس محتاجين حضرتك جوه لازم تدخل العمليات
اوس:-ليه يعنى مش لاقين دكاتره غيري هى ناقصه
وبيروح يعقم نفسه ويدخل اوضته العمليات
ممرضه:- هى نفس فصيلة الدم يادكتور
اوس بتركيز
:- تمام بس نجبسلها رجلها وايدها الاول
(بعد ساعتين كمان)
بتخرج سيلين من العمليات على غرفه عادية
اوس:- حمدالله على السلامه
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الثلاثاء، 26 أكتوبر 2021

رواية فى غياهب الفرعون pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة إسراء على
نقدم لكم تحميل رواية في غياهب الفرعون
نبذة من الرواية
إنحنى نبراس يجثو أمامها يُحاول الإبتسام ولكنه فشل ليُحمحم ثم أردف بـ نبرةٍ صادقة وإن كانت تحمل اللوم و العتاب
-أنتِ غلطتي يا أيار غلطتي و بتدفعي تمن غلطك.. بس مش لازم تسافري أبدًا واجهيه
-أردفت وهي تُبعد وجهها عنه:مش هعرف.. مرفلوش جفن وهو بيأذيني بـ الطريقة دي بس أنا أستاهل…
حك نبراس مُؤخرة عنقه بـصعبية شديدة ثم هدر بـ قوة و إستنكار
-بطلي تحصري نفسك فـ دور الضعف دا يا أيار أنا و أنتِ أكتر ناس عارفين إنه مش لايق عليكِ…
زفرت نفسًا مُتوتر و مُحَمل بـ شتى أنواع الغضب و الحقد و فضلت الصمت عن الحديث بينما نبراس لم يصمت و أكمل هجومه دون أن يعبأ بـ نظرات من حوله الفضولية
-غلطتي أه وهتدفعي تمن الغلطة غالي بس حقك متسكتيش عليه.. مش معنى إني عارف إنك غلطتي و هفضل أفكرك بيها طول عمرك إلا أنك لازم توقفيه عند حده
-هتفت أيار بـ سُخرية:كان عامل حساب كل خطوة و عارف يضربني أمتى.. صدقني مش وقته.. مش أنا اللي يتلعب بيا و أترمى.. حاليًا لازم أستغل كل حاجة سبهالي.. أنا خدمت وهو دفع تمن الخدمة خلصت…
لم يتوقع نبراس أن ترد بـ ذلك الحديث رغم شعوره بـ الغثيان إلا أنه فضل الصمت.. أيار لم و لن تكن تلك الفتاة الضعيفة و هو أعلم بها.. صداقتهما دامت سنوات و يعلم كم هي.. كم هي حقيرة!!
تنهد بـ تعب و نهض يسحب حقيبتها ثم قال بـ نبرةٍ حاول أن تخرج هادئة دون غضب
-طب بعدين نشوف الحوار دا.. تعالي أوصلك البيت…
كان إستدار عنها فـ توقف مُجفلًا على صوت ضحكتها و إن كانت مُنكسرة إلا أنها سوداء، قاسية ليلتفت ينتظر مُتعجبًا لضحكاتها أن تتوقف ثم قالت بـ إبتسامة دون مرح
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الاثنين، 25 أكتوبر 2021

رواية حياة بعد الموت pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة رنا محمد
إليكم تحميل رواية حياة بعد الموت
نبذة من الرواية
تستيقظ بطلتنا على صوت زعيق
..... بغضب:- مش ناوية تقومى بقي العصر قرب يأذن وحضرتك لسه نايمه
هناا بنرفزه:- المفروض حضرتك تقوم اللى نايم برااحه مش تزعجه كده
سليم بغضب:- ويمسكها من شعرها قسما بالله يا هناا لو محترمتى نفسك لهوريكى انا ممكن اعمل فيكى ايية جتك القرف انا لو سايبك فسايبك بمزاجي ويخرج من الاوضة ويسيبها
هناا بعيااط:- يااارب ياارب انجدنى من ايده وريحنى منه ياارب  وتقوم تغسل وشها وتشوف الساعه تلاقى الظهر لسة مأذن تتوضى وتصلى وتدعى ربنا
Stooop
هناا:- بنوته كانت حياتها جميله مع مامتها وهنعرف ايية اللى حصل عندها 27  سنه على قدر من الجمال عنيها رصاصى وشعرها اسود وفيه خيوط بنى وبشرتها قمحاوية ومش محجبه
سليم :- راجل من الناس المفترية اللى بتستقوى على الاضعف منها وبتستغل ضعفهم عنده 65 سنه وتخاف منه لو بصلك عنيه لونها اسود بس تحس ان هى عيون صقر وشعره ابيض وفيه بقايا من اللون الاسود وبشرته قمحاوية
Plaaay
وبعد ما خلصت صلاه قعدت ف البلكونه وكانت بتشرب نسكافيه وبتفتكر من سنتين
Flash back .........من سنتين
هنا:- ههههههههه خلاص بقي يا ماما مش قادرة اضحك
منى:- ربنا يخليكى ليا يا حبيبتي وتفضل ضحكتك منورة وشك دايما
هنا:- وتحتضنها ويخليكى ليا ياست الكل
منى:- كح كح
هنا بخضه:- ماما انتى كويسة
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأحد، 24 أكتوبر 2021

رواية جلاب الهوى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة رضوى جاويش
نقدم لكم تحميل رواية جلاب الهوي
نبذة من الرواية
وقفت العربة رباعية الدفع السوداء امام البناية المقصودة ليطل منها هو ناظرا لها بتردد و أخيرا تنهد و اسند جبينه على عصاه في قلة حيلة يتساءل هل ما سيقدم عليه الان صحيح .. ام لا ..!؟.. دوما ما كان يحكم الشرع و الأصول و الأعراف في كل ما يقوم به من أفعال .. لكن ما يهم بفعله الان لا يجد له تصنيفا في ايهم .. لكنه رغم عن ذلك هو مضطر لفعله ..
همس سائقه و كاتم أسراره مناع بصوت هادئ و هو مدرك تماما لتلك العاصفة العاتية التي تجتاح نفس سيده وولى نعمته :- مش هتنزل يا عفيف بيه ..!؟.. العمارة بتاعت الباشمهندس اهى ..
رفع عفيف جبينه من فوق كفيه المتشابكتين فوق الرأس المعقوف لعصاه هامساً  بما يعتمل بصدره لمناع :- و الله ما اني عارف يا مناع اللى هنعِمله دِه صح .. و لا عملة شينة هنتعيروا عليها العمر كله ..!؟
همس مناع بدوره :- يا عفيف بيه .. ما اللي حُصل برضك مش هين .. و انت باللي بتعمله بتمنع المصيبة الكَبيرة واللى بچد ممكن نتعيروا بسببها العمر بطوله و تطول عيال عيالنا كمان يا بيه ..
هز عفيف رأسه متفهماً و مدركاً لصدق حديث مناع و حقيقة ما همس به ..
تنهد من جديد و قد استقر به الامر ليندفع خارج السيارة و خلفه مناع لداخل البناية و التى جاءا خصيصا اليها ليمنعوا ما لا يمكن منعه او الوقوف امام طوفانه ..
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل