Terrific tag Anti-AdBlock
معنىمعانىمعنى كلمة

معنى كلمة بلاير في السوشيال ميديا 2023

ملحوظة : اذا تم توجيهك الى موقع اخر غير موقع التحميل قم بالرجوع مرة اخرة واضغط على رابط التحميل وسيتم توجيهك الى موقع التحميل الحقيقي

معنى كلمة بلاير في السوشيال ميديا

معنى كلمة بلاير على السوشيال ميديا

تنتشر العديد من الكلمات الجديدة على السوشيال ميديا, وفي هذه المقالة سنشرح لكم معنى كلمة بلاير المنتشرة على مواقع السوشيال ميديا.

معنـى كلمة بلاير:

كلمة بلاير تكتب هكذا بالانجليزية “Player”.

معنى الكلمة الحرفي بالعربية “لاعب” . ولكنها معنى غير واضح ولذلك سأوضح لكم هذا المعنى.

كلمة بلاير اذا اتت في سياق خارج العلاقات فممكن ان تعني لاعب كرة قدم او ماشابه.

ولكن عند استخدام كلمة بلاير في العلاقات فانها تعني الشخص المتلاعب او اللعوب.

ولكن من هو الشخص المتلاعب او اللعوب:

الشخص البلاير ده بيستخدم خطط وحيل عشان يتحكم في الناس وياخد اللي عاوزه من غير ما يكون ملتزم بعلاقة جدية. النوع ده ما بيلزمش نفسه بعلاقة واحدة، بالعكس، بيدخل في علاقات كتير في نفس الوقت وده بيأدي لجرح مشاعر اللي بيتورطوا معاه.

علامات الشخص البلاير بتبان من زمان في بداية العلاقة، بيدي الشخص اللي معاه شعور إنه ممكن يكون شريك مثالي. بيدي اهتمام وحماس ويخلق أجواء حلوة جدًا. بيشدك للتفاصيل الشخصية وبيتعامل معاك بكل حب واهتمام. بيعمل علاقات حلوة مع أصحابك وعيلتك، وبيخليك تفرح جدًا. لكن مع مرور الوقت، هو يبقى مركز العلاقة كلها وصعب جدًا على الشريك يتخلى عنه.

فجأة بيختفي الشخص البلاير لما العلاقة تبقى محتاجة إلتزام رسمي زي الجواز. ده ممكن يبقى صدمة كبيرة للشريك اللي مش عارف طبعًا إن الشخص ده كان بيعمل لعبة.

ليه الشخص العادي بيتحول لبلاير؟ الأسباب ممكن تكون كتير، ممكن يكون خايف من الالتزام ومن مشاعر القلق والوحدة. ممكن عنده صورة سلبية عن نفسه وبيحاول يعوض بأخد اهتمام الناس. ممكن يكون مرعوب من إظهار مشاعر حقيقية أو إنه غير محبوب. فبيحاول يجذب الناس وبعدين بيهرب سريعًا قبل ما يكشف عن مشاعره الحقيقية.

مقالات ذات صلة

أنت تستخدم إضافة Adblock

يجب عليك تعطيل مانع الاعلانات حتي تستطيع مشاهدة محتوي الموقع