‏إظهار الرسائل ذات التسميات تحميل رواية. إظهار كافة الرسائل
‏إظهار الرسائل ذات التسميات تحميل رواية. إظهار كافة الرسائل

الأحد، 26 ديسمبر 2021

رواية فى قلب الإعصار pdf كاملة تحميل 2021


تأليف شهد اكرم
إليكم تحميل رواية في قلب الإعصار
اقتباس من الرواية
مرحبا..اتدري متي تعلم انك واقع بغرام شخص ما..بل متيم به؟
عندما يكون امامك المزيد والمزيد من الاختيارات ولكنك تختار ذلك الاختيار المعقد والصعب..ترضي به..بل وتتأقلم معه..تسري مع التيار غير مبصر بما هو الاتي..ولكن يوجد شعور دفين بداخلك بأن ذلك هو الطريق الصحيح..وعندما تشعر بان ذلك الطريق بدأ بالانجراف نحو اللا عوده ف تحارب لتحقيق مساره المثالي رغم ضحالته وصعوبه تصحيحه ولكن تكفي المحاوله بالنسبه اليك.. عندما يبدأ ذلك الشعور اللذي يدغدغ حواسك ان ينبهك بوجود خطر ما..خطر اذا لم يتم التخلص منه سينقلب السحر ع الساحر..وستتطبع بطباع الماضي المسيطر ع علاقتك..
ف احدي الصالات الرياضيه الشهيره باحياء القاهره
لدينا تلك الفتاه اللتي تأخذ من الجمال نصيب يرضي انوثتها..
امام تلك الحيه الملتفه حول عنقها
كيان بنبره قويه يشوبها بعض الاهتزاز:انا لو شوفت وشك هنا تاني مش بعيد اشوهلك الجمال الخرافي اللي انتي فيه دا..
جمله القتها ع مسامع اتالا وهي تنظر باعينها وتلقي نظره مشمئزه ع جسدها اللذي لا يستر منه شئ ثم اكملت
كيان:اقسملك بالله انا ماسكه نفسي بالعافيه عشان الناس اللي بره وتجنبا للفضايح لكن كلمه كمان ومش هيهمني حد ولا اللي بعتينك حتي ولو اللي بعتك فاكر انه بيلوي دراعي يبقي غلطان
اتالا بابتسامه يشوبها الخبث اللذي لم تنكره عينيها:فعلا..
ثم اقتربت نحوها تنظر باعينها واكملت
..لو مش خايفه ع المكان اللي طلعتي بيه من ورا ابوكي ولا حتي خايفه ع نفسك خافي ع السنيوره..هي كان اسمها ايه..اه حوريه
ولكن قبل ان تكمل جملتها المسكينه امسكتها كيان من رقبتها تكاد تغرس اظافرها بها
كيان:والله ي حيه انتي ان فكرتي تنطقي باسمها مره تانيه لاكون .....
اتالا وهي تبتعد قبل ان تكمل جملتها ثم اردفت بصوت عالي مخالط بالغضب:لا ي روح ام.. انتي شكلك نسيتي نفسك اوي..انا ب اشاره مني اخليه يدمرك انتي فاهمه ولالا..كل حاجه هتروح من ايدك..حتي اختك مش هتبقي موجوده عشان تحميها منه
فوقي لنفسك كويس اوي بدل ما افوقك انا
ثم رجعت بنفس النبره السابقه تشوبها الخبث والمكر:هو صحيح القموره خلصت مشوارها لا لسا
امسكتها كيان مره اخري من معصمها تكاد اعينها تخرج من مكانهما وهي تحدق بها بتهديد واضح:وانتي عرفتي منين..انتو الاتنين كلامكو معايا انا ملكوش دعوه بيها
اتالا؛ههههه لا ي حبيبتي لينا..واوي كمان تحبي تشوفي
ثم اخرجت من حقيبتها الهاتف الخاص بها وهي ترفعه ف وجه كيان الذي احتلته الصدمه حين رأت المحتوي و..
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

السبت، 25 ديسمبر 2021

رواية وصية والد pdf كاملة تحميل 2021


تأليف على اليوسفى
إليكم تحميل رواية وصية والد
اقتباس من الرواية
صباحُ يومٍ هادئ، شمسٌ مشرقةٌ بخجل تتوارى خلف السحاب ونسائمٌ خريفية باردة لكنها مُنعشة، وقفت ( أماليا الصاوي ) الطبيبة الفاتنة، تتأمل الأفق البعيد بعيون مُغلقه  من نافذة شرفتها في منزل والدها، تنفست رائحة العشبِ النّدي بعمق، ابتسامة باهتة شقت ثغرها كمن حرّم الابتسام على نفسه، فتحت عينيها ليتضح لونهما الأزرق كبحرٍ هادئ يدفن في جوفه الكثير من الأسرار ، شعرها الأشقر الطويل الذي يتطاير مع نسمات الهواء العليل، تضامن مع بشرتها الصافية لتكتمل تلك اللوحة الإلهية والتي يندر أن رسمَ مثلها رسام.
أتتها طرقاتٌ سريعه متلاحقة على باب غرفتها، صاحت بابتسامة مقتضبة دون أن تلتفت عندما عرفت صاحبتها: ادخلي يا مجنونة.
فُتِح الباب لتظهر من خلفه فتاة هتفت بنبرة طفولية مُتصنعة الحزن: سامحكِ الله أماليا، أهكذا تقدّرين قدومي إليك لألقي تحية الصباح؟؟؟
استدارت أماليا صوبها وتحدثت فيما هي تتجه إلى الداخل لتجلس على كرسيها : أنا وأنت نعلم أنك لم تأتي إليَّ إلا لحاجةٍ أو طلب، وإلا لم أكن لأرى هذه الطلّة البهية منذ الصباح الباكر، أليس كذلك آنسة نور؟؟
ضحكت نور بخفوت وهي تدلف للداخل لتجلس قبالة شقيقتها مُرددةً: حبيبتي يا اختي، دائما تفهمينني بشكلٍ خاطئ.
..............
نور شقيقة أماليا من والدها، امتازت بعينيها البنية الواسعة وبشرتها القمحية، شعرها الأسود يلامس كتفيها باختصار لا تشبه شقيقتها في شيء ، بلغت الثانية والعشرين عاماً من عمرها مؤخرا وهي تدرس السنة الأخيرة في كلية إدارة الأعمال.
............
تحدثت أماليا وهي تنظر إلى شقيقتها بابتسامة عذبة: إذاً آنسة نور، هلّا أخبرتني ماسبب تشريفك لي في غرفتي؟؟؟
تحدثت نور بابتسامة لطيفة: أولاً صباح الخير على أجمل طبيبة في العالم.
أردفت شقيقتها بنفاذ صبر:  اها صباح الخير، وبعد؟؟؟
تنحنحت الأخرى بحرج ثم أضافت: وبعد، أريدكِ أن تخبري والدي عن موضوع مجد.
قطّبت جبينها بعدم فهم لتعقب: لم أفهم، هل تريدين مني إخبار والدي عن قصة حبكما أنتِ ومجد؟؟؟
قهقهت بخفة وهي تخبر شقيقتها: طبعا لا، بل أريدكِ أن تخبريه أن يحدّد موعداً لعائلة مجد ليتقدموا لخطبتي.
رمشت أماليا بتفاجأ ثم صاحت بفرحة: سيتقدم لخطبتك حقاً؟؟
أشارت لها بالإيجاب فمالبثت حتى نهضت من مكانها لتعانق شقيقتها وهي تهمس لها بكلمات التهنئة.
عادت مكانها تتنهد بارتياح هاتفةً: أخيراً نطقها جبلُ الجليد ؟؟
عقدت نور حاجبيها بضيق ثم أردفت: أرجوكِ أماليا، لاتتكلمي عنه بهذه الطريقة.
ابتسمت بخفة وهي تقرص خدها بمزاح: حسنا لن أتكلم عنه هكذا.
ابتعدت عنها لتضيف: المهم، لمَ لا تقومي أنتي بإخبار والدي؟؟
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 24 ديسمبر 2021

تحميل رواية ضلع مكسور pdf كاملة 2021


تأليف شاهنده سمير
إليكم تحميل رواية ضلع مكسور
اقتباس من الرواية
إعتدلت سماح فى جلستها وهي تضع هاتفها على أذنها قائلة بلهفة:
-حبييى يامجد ..أخبارك إيه..وصلت بالسلامة؟؟
أشار لها زوجها حسام بالصمت حانقا، واضعا سبابة يده على فمه بينما يشير بيده الأخرى إلى التلفاز الذى يشاهد عليه مباراة اليوم والتى يتابعها منذ برهة ومستغرق فيها بالكامل.. لتشير إليه بيدها بدورها مهدئة وهي تنهض من جواره وتتجه بهاتفها إلى حجرتها تستمع لصوت أخيها مجد وهو يقول:
-الحمد لله وصلت وبكلمك من الشقة كمان.
ولجت إلى الغرفة تغلق بابها خلفها وهي تبتسم قائلة:
-الحمد لله..طمنتنى،قوللى أخبار حسن إيه؟
تنهد قائلا:
-جيت ملقتوش ..وتليفونه كمان مقفول.
قالت سماح بحنق:
-حسن هيفضل حسن،ومش هيتغير..ربنا يهديه بقى..متنساش تقوله يامجد إنى زعلانة منه عشان مبيسألش علية.
إبتسم مجد قائلا:
-حقك علية أنا ياستى ..بس إنتى عارفة حسن،ولسة قايلاها ..مش هيتغير، طول النهار مابين الجامعة والنادى وصحابه..مقضيها بالطول والعرض ولا على باله حد..ده تلاقيه حتى نسي إنى جاي النهاردة..عموما.. أنا جيتله أهو وهظبطه ..متقلقيش.
إتسعت إبتسامة سماح قائلة:
-ربنا يخليك لينا يامجد..وميحرمناش منك.. خد بالك منه.
قال مجد بإبتسامة ظهرت فى صوته:
-فى عيونى ياموحة.
قالت سماح فى حنان:
-تسلملى عيونك ياقلب موحة..قوللى أخبار زوزا إي.....
قطعت كلامها وهي تشهق واضعة يدها على فمها تدرك أنها  تُذَكَّره بغباءها بمأساته ..ليؤكد مجد ظنها القاتم بصمته بدوره ..تدرك أنه ربما الآن يغمض عيناه ألما ويتذكرها..يتذكر صاحبة ذلك الإسم..ويتذكر تلك الأيام التى كانت تنير فيها حياته ..لتقول بهمسة مرتجفة:
-مجد ...
قال مجد بنبرات صوت تخللها الحزن :
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 23 ديسمبر 2021

رواية قانون عائلة pdf كاملة تحميل 2021


تأليف سماح محمود
إليكم تحميل رواية قانون عائلة
اقتباس من الرواية
نهي- خير متصل بيا ومنزلني ليه
ناصر-انتي الكلام اللي قولتيه في الموبايل ده بجد ؟
نهي -اومال ههزر يعني؟
ناصر-ما حاجه من الاتنين لا البيبي ينزل لا تاخد فلوس واكتبهولك بي اسم حد تاني بعيد عني.
نهي بصدمه-نعم ده اللي هو ازاي ان شاء الله انت اكيد اتجننت .
ناصر بغضب مكتوم-ده الحل اللي عندي ما مستحيل اتجوزك انتي مش شايفه المستوي.
نهي بدموع مكتومه-انت اصلا متطولش تتجوزني حد قالك قبل كده انك ناقص .
ناصر-اتلمي احنا لو مش في مكان عام انا كنت وريتك الناقص علي حق ومهتجيش في ايدي غلاوه واحده فاهمه ولا لاء.
نهي-مش كل حاجه فلوس ولا سيط في ربنا قادر يمسح كل ده.
ناصر -مش ناقص محاضراتك اخلصي معنديش وقت اضيعه.
نهي بوجع-ناصر.
ناصر بتنهيده-خير!
نهي-انت ليه كده ليه شخصيتك مكروه وبتكرهه الكل فيك ليه شايف الدنيا فلوس وبس والناس مظاهر وبس الباقي زيهم بشر مش تحت الرجلين.
ناصر سرح لبعيد...
فلاش باك...
مرفت بلهفه-عملت ايه!
ناصر بحزن-مجموعي مش هيدخلني هندسه ياماما بس ممكن ادخلها خاصه بي الفلوس.
مرفت بغضب-كنت حاسه انت هتفضل طول عمرك فاشل مش شايف ابن عمك انا تعبت منك محسوب عليا ابن وبس.
ناصر واقف بيعيط-عادي ممكن اعيد واجيب المجموع.
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 22 ديسمبر 2021

رواية صدفة اوقعتنى بين يديك pdf كاملة تحميل 2021


تأليف سهام راضى
إليكم رواية صدفه أوقعتني بين يديك
اقتباس من الرواية
(في باريس اجمل عواصم اجمل عواصم الكون يجلس بجوار  والدته يتحدث معها)
حمزه:ماما لو سمحتي مينفعش كدا انا مش هنزل مصر غصب عني وانت عارفه السبب انا مش هقدر كفايا العذاب الي انا فيه وانا بعيد صدقيني مش هقدر
ماجده (والده حمزه)بنبره غضب الي حد ما:كفايا كدا الي انت فيه دا حرام عليك دي بلدك وهناك اهلك وعيلتك من يوم ما ابوك مات وانت سايبهم ومش بتسأل عنهم حتي مينفعش يابني صله الرحم عشان خاطري ياحمزه علي الاقل اسبوع واحد بس اسبوع واحد
حمزه:لا ياماما انا عارف الي بتفكري فيه كويس مش هيحصل ابدا
ماجده بصوت اعلي:حمزه دا قراري النهائي ياتنزل معايا مصر اسبوع ياما لا انا امك ولا اعرفك وانت حر بقي والقرار قرارك
حمزه اتعصب وخرج بسرعه كبيره وساب البيت
تاني يوم الصبح ماجده قاعده مستنياه مجاش لحد دلوقتي وقلقانه عليه اووي وبترن عليه التليفون مقفول سمعت الباب اتفتح وشافته قدامها جريت عليه
ماجده:انت كنت فين كل دا حرام عليك كدا انا مش هستحمل اخسرك انت كمان مش هقدر
(حضن امه وباس ايدها )
حمزه:اسف ياماما كان لازم اقعد كع نفسي شويه عشان اعرف اخد قرار
ماجده:وقررت ايه بقي
حمزه:انا موافق بس بشرط هو اسبوع واحد بس ماشي ياماما اسبوع واحد
ماجده: ماشي انا موافقه كنت عارفه انك هتوافق ابني حبيبي يالا بقي اجهز الطياره كمان 2 ساعه
حمزه:دا انتي جاهزه بقي
ماجده:انت ابني وانا حفظاك كويس
حمزه:ماشي ياماما
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الثلاثاء، 21 ديسمبر 2021

رواية هحبك من تانى pdf كاملة تحميل 2021


تأليف انوشه
إليكم تحميل رواية هحبك من تاني
اقتباس من الرواية
تختبئ خلفه بعد أن اخذها معه لذلك المكان المخيف هو صامت لا يتحدث تعلقت بكتفه من الخلف و هي تنظر بفزع لاسطول السيارات التي أمامها و بترقب تتحدث .
فراح و هي تزدرد ريقها بخوف : مراد مين دول و احنا هنا ليه .
لم تتغير معالم وجهه و لم ينطق بحرف لتسمع هي صوت جعلها تنتفض و هي تتمسك به .
سليم : هايل يا مراد بيه نفذت وعدك صح .
نظرت له بستفهام لتجده ينزع يدها من عليه و يلقي بها للآخر دون كلمه ليرحل فيما بعد و لا يلتفت لصراخها و توسلاتها له حتي يحميها 
لتحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الاثنين، 20 ديسمبر 2021

رواية طغيان انثوى pdf كاملة تحميل 2022


تأليف فرح ابراهيم
إليكم فى هذه المقالة تحميل وتنزيل رواية طغيان أنثوي
اقتباس من الرواية
وصل في الموعد المحدد كعادته، فهو لا يحب التهاون فيما يخص دراسته او وظيفته المستقبلية، رغم إعتراض أخيه في بادئ الأمر علي مجال دراسته ولكنه تركه بالأخير يفعل ما يحلو له، يعلم أنه شديد الخوف والحرص عليه ولكنه أقسم أن لا يجعل شئ يعطله عن تحقيق حلمه.
أوقف السياره في المكان المخصص لها ومن ثم خرج منها ليظهر طولة الفارع الذي ساهم بدور كبير في جذب النساء له ولكن برغم أنه بدولة أوروبية متفتحه ولكنه لم يدخل في أي علاقه مع أي أنثي من قبل، لا عربيه ولا حتي أوروبية، يتعجب من حوله لوضعه، فشاب وسيم، مشهور وثري مثله بالتأكيد سيكون محط إعجاب النساء ويستطيع بسهولة الخوض في العديد من العلاقات بدون أدني جهد منه، ولكنه دائما يرفض الخضوع لشهوات النفس البشرية في أرتكاب ما حرمة الله بأي شكل من الأشكال...!
ألتفت جميع الأنظار كالعادة تتفرسه من رأسه لأخمص قدميه، وحين رآه صديقه يقترب أبتعد عن مجموعة الفتيات التي كانت تلتف حوله فهو يعلم صديقه لن يقترب ولن يعطي له أهتمام اثناء مصاحبته للفتيات الذين أنقسموا لجزء يتقرب منه لذاته ولإعجباهم بوسامته الأوروبية والأخر يتقرب منه للوصول لصديقه.
صاح به حين أقترب منه : يزيد....
وقف الأخر بتأفف حتي اقترب صديقة منه مهرولاً وهتف بعتاب : أيه يا يزيد في أيه مش شايفني جاي عليك يبقي تقف تستناني
زفر الأخر بضيق : وانت عارف أني مش هقف استناك قدام شله البنات الي انت واقف معاها.
سار الأخر بجواره وهو يضرب كفه فوق الأخر
_: مش عارف بصراحة انت بتفكر إزاي...!!، بقا حد يرفض النعمه بنفسه؟!، ده انت في إيطاليا فاهم يعني أيه إيطاليا؟!
نظر له الأخر نظره مشتعله بالغضب وهتف بإندفاع:
_: يعني أبقا بتاع بنات وكل يوم مع واحده شكل واشرب وأسكر ولا يهمني مش كدا؟! مش ده الي عايز تقوله؟!
_: وأيه المشكلة مش فاهم..!!، طيب بلاش تبقي كل يوم مع واحده شكل بس علي الأقل عبر أي واحده من الجامدين الي هيموتوا عليك دول...!!
رمقه الأخر بغضب ونفور ثم أرسع بخطاه وهو يهتف به بغضب : والله انت ما في فايدة فيك وأنا ماشي وسايلك يا أدم...انا أصلا مش طايقك بسبب أم الوشوم الي أجننت في عقلك وعملتها دي..!!، مش فاهم أنا مسلم بالأسم وبس...!!
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأحد، 19 ديسمبر 2021

رواية براءة احيت صقر جارح pdf تحميل كاملة 2021


تأليف ايمان السيد
إليكم تحميل رواية براءة أحيت صقر جارح
اقتباس من الرواية
في قصر الجوهري
كان أحمد يجلس هو و زوجته صافيه لتناول الفطور .
أحمد بتساؤل:-
اومال براءة فين؟ ما نزلتيش ليه؟ ؛ ثم قال ببعض القلق:- هي تعبانه و الا ايه ؟! .
صافيه بابتسامه مطمئنه:-
متقلقيش يا حبيبي هي كويسه ثم قالت ببعض المرح:- و بعدين ما أنت براءة خوم نوم .
شكرا شكرا يا صافيه هانم بقي أنا خوم نوم بردوا( قالتها براءة بمرحها المعتاد و هي تدخل غرفه الطعام ) .
صافيه بمرح :-
ما دي الحقيقه أكدب يعني هههههههههههه دا انتي بتحبي النوم أكتر من هنا هههههههههههههههههه .
براءة بتهديد مرح:-
بقي كدا ماشي ابقي شوفي بقي.........
قاطعتها صافيه بخوف مصطنع :-
لا خلاص انا اللي خوم نوم يا ستي متزعليش .
براءة بغرور مصطنع:-
ايوه كدا ناس مش بتيجي الا بالعين الحمرة .
أحمد بضحك:-
تعالي اقعدي جمبي يلا يا براءة هانم .
جلست براءة بجانب عمها بالمقعد المخصص لها ثم قالت بمرح:-
صباح الفل علي احلي حماده في الدنيا .
أحمد بإبتسامه و مرح :-
صباح الورد و الياسمين علي اللي بتنور قلبي و حياتي بضحكتها .
براءة بهيام مرح:-
يا لهووي على جمال كلامك و ابتسامتك ما تتجوزني يا حماده .
صافيه بغيظ و مرح:-
ايه يا بت انتي بتعكسي جوزي و أنا قاعده .
قامت براءة و حضنت أحمد ثم قالت بمرح و مشاغبه:-
لو مش عجبك قومي؛ ثم أخرجت لها لسانها ثم قالت:- يا صفصف هانم .
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

السبت، 18 ديسمبر 2021

رواية فوتوجرافر pdf تحميل كاملة 2021


تأليف سلمى عيسوى
نقدم لكم تحميل رواية فوتوجرافر
اقتباس من الرواية
نظر لها بتفهم واستخفاف :-
عسليه ..!!
وانتي تطلعي مين بقا يا ست عسليه
نظرت له بغضب وذهب كل خوفها ب لحظه قائله :-
_ عسليه اما تخزق عينك اسمي سيليا
انا الزفت العروسه اللي هربت
لم يشعر بنفسه الا ويديه علي وجهه يضربه « يلطم ويقول :-
_ يعني سبتي كل الناس اللي فرح وركتبي عربيتي انا
عايزه تلبسيني مصيبه ويقولوا خاطفك يا بنت المضايقه
سيليا بدأت تشعر ناحيته بالراحه وليس بالخوف كعادتها من بعض الاشخاص وقالت بحده :-
_انت لسانك ده فالت شويه وانا لساني اطول ف هنفضل ناخد وندي في الكلام كده لحد ما علي يقفشني هنا
نظر لها ورد :-
ويطلع مين علي ده كمان ابنك بقا ولا ايه
نظرت له باستغراب وقالت :-
لا ده العريس
وممكن تبطل كلام وتمشي من هنا بسرعه ارجوك تمشي
رأي دموعها و استجاب لطلبها بدون وعي يعرف ان هذا يضره وهم الان يبحثون عنها بشده و هو لن يعرفها و ماذا سيقول ل امه عندما تراها معاه وماذا ؟ و ماذا؟ وماذا ؟
_ أسئله كثيره تدور بذهنه حتي وقف امام عماره ليست ب ثراء او فقر. يبدو انه من طبقه متوسطه التفت لها وجدها تستيقظ نظف حلقه و اخبرها قائلا :-
_ ده بيتي هتطلعي معايا لحد ما تحكيلي كل حاجه
نظرت له بخوف وقالت :-
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 17 ديسمبر 2021

رواية بالعامية المصرية pdf كاملة تحميل مباشر


نستعرض لحضراتكم في هذه المقالة تنزيل وتحميل رواية بالعامية المصرية
او بالاحري قسم كامل يحتوي علي الكثير من الروايات بالعامية المصرية
والتحميل برابط مباشر 
واذا كنت جديد في موقعنا يمكنك التعرف علي كيفية التحميل من هنا
للدخول علي قسم الروايات بالعامية المصرية
اضغط هنا للدخول علي القسم

رواية بنات منصور pdf كاملة تحميل 2021


تأليف الكاتبة رنا احمد
إليكم تحميل رواية بنات منصور
اقتباس من الرواية
في شركه الدميري :٠٠٠٠
اسد بقلق: اؤمري حضردتك عايزه ايه من البنت.
ميرفت بابتسامه:ازيك ي اسد.
اسد بسعاده :ميرفت مش ممكن ايه الصدفه الجميله دي.
ميرفت :بجد جميله ي اسد.
اسد بحب:اكيد طبعا انتي عارفه اني اشوافك دي اكتر حاجه بتسعدني.
لينظروا لبعضهم البعض بنظرات تحمل الكثير (حزن عتاب عشق واشتياق) ليقاطعهم ربيع الدميري بغضب.
ربيع بغضب:ايه الي مواقفك كده ي اسد ومين البنت دي.
منصور بخوف :دي دي بنتي ميرفت ي ربيع بيه كانت جيبالي الملف انتي لسه هنا بتعملي ايه ي ميرفت.
ميرفت :ابدا ي بابا كنت واقفه مع اسد شويه ومع سما.
ربيع بغضب:وانتي تعرفي اسد منين انشاء الله.
اسد :بابا ميرفت كانت زميلتي في الجامعه بس بصراحه مكنتش اعرف انها بنت عمي منصور.
سما:بابي عايزه اروح الملاهي.
داليا بغيظ: انا هروح معاكي ي سما انتي وبابي الملاهي.
سما بضيق :لا بابي وميرفت بس الي هيجوا مع سما.
ربيع بحده :سما طنط داليا هي الي هتروح معاكم.
سما ببكاء :لا ي جدو انا عايزه طنط ميرفت.
اسد بحب:خلاص ي نور عيني انتي بالذات مبحبش اشوف دموعك.
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 16 ديسمبر 2021

رواية احببت محامية pdf كاملة تحميل 2021


نقدم لكم تحميل رواية أحببت محامية
نبذة من الرواية
يدخل جاسر الشركه بهيبته الطاغيه
هاله (السكرتيره) ابعتيلى مراد ع المكتب
هاله:حاضر يفندم
ترفع هاله سماعه التليفون استاذ مراد استاذ جاسر طالب حضرتك فى المكتب.
(فى مكتب جاسر)
يدخل مراد بدون إذن صباح الخير ي هندسه تامرنى بايه ي بيبى
جاسر بعصبيه مصطنعه :استرجل يلا ايه هندسه وبيبى ديه
مراد يمثل الخوف :خلاص يعم انت مبتهزرش
جاسر :مش فى الشغل يمراد
مراد :خلاص سكت عاوز ايه
جاسر:نزلت اعلان عن محامى بدل الخاين اللى اتطرد
مراد:اهه نزلت النهارده
جاسر :تمام روح على مكتبك واهه نسيت ماما عزماك ع الغدا النهارده معرفش بتحبك على ايه
مراد:منمن دانا الحته الشمال بتاعتها يلا
جاسر :طب يلا يخويا ورينا عرض كتافك
مراد :اهو انتو كدا اخدوا غرضكوا من الواحد وترموه اهئ اهئ
جاسر :برا يحيوان
فيفر مراد هاربا من أمامه
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 15 ديسمبر 2021

رواية الوجه الاخر للذئب pdf تحميل كاملة 2021


تأليف الكاتبة ياسمين السيد قنديل
إليكم تنزيل وتحميل رواية الوجه الآخر للذئب
إقتباس من الرواية
فى الوقت الحالى ( بعد الحادث )
خارج غرفة مريعة ذات باب معدنى قد أوصد باحكام به نافذتين دائرتى الشكل من زجاج معتم يخفى ما خلفه ، يعلوه لمبة حمراء علقت بها أنظار هالعة فزادت من روعها ، و على يمينه وضعت لوحة معدنية نقش عليها بالخط العريض " غرفة العمليات "
وعلى مقاعد من الاستنلس فى مواجهة تلك الغرفة كان يقبع ذلك العجوز المكدر " الحاج حمدى " يتكأ بإحدى يديه ورأسه على عصاه وباليد الاخرى مسبحة تمر عليها أصابعه المرتجفة، يواكبها تمتمه من شفاهه بتراتيل و أدعية علها تكون سبب نجاة تلك المسكينة الرابضة بالداخل.
بينما تجلس بجانبه "سناء" تبكى و تنتحب ، تربت على صدرها تارة و على فخذها تارة اخرى و لم يتوقف لسانها عن ترديد " يا رب نجيها يا رب "
تربض أمامها ابنتها "ريم" على ركبيتها تواسيها متظاهرة بالقوة تمسح دموعها و تربت على يد والدتها : اهدى يا ماما .. ما تخافيش ان شاء الله هتكون بخير .
" سناء " بنفاذ صبر : يا رب .. يا رب .
لتمر من أمامهم ممرضة خارجة من الغرفة تركض فتنادى عليها " سناء " دون جدوى فزادت فى بكائها كادت تولول هلعا فحاولت ريم أن تهدىء من روعها غير متحكمة فى الدموع المنهمرة على خديها وشهقاتها المتتالية من حنجرتها فكلما زاد مرور الوقت كلما تناقص أملهم فى نجاتها .
خلف ذلك الباب المعدنى كانت ترقد فتاة ممدة على طاولة يرأسها جهاز ضخم به العديد من الازرار و الأضواء إلى جانب شاشة عملاقة إنه جهاز التخدير .. يعلوها دائرتان كبيرتان من الأضواء الصفراء يعكسان وجهها الشاحب الذى لا يظهر منه الكثير بفعل قناع الاكسجين القابع فوق أنفها و فمها و أسلاكا قد وصلت بجسدها بلصقات دائرية ، احدهما خاصا بتخطيط القلب و آخر لمقياس الأكسجة ..إلخ  بالإضافة إلى تلك الأنابيب العملاقة الخاصة بالأكسجين وأنابيب السيروم .يلتف حولها ثلاثة من الاطباء يرتدون كمامات و غطاءات رأس و قفازات بلاستيكية معقمة يمسك أحدهما مقصا يعبث فى تلك البطن المطعون أمامه يشير إلى الممرضة لتأخذ منه المقص و تناوله مناديل ورقية معقمة يمسح الدماء المتدفقة من الجرح المفتوح و عينيه تجوبان حالتها بقلق عارم هاتفا بحزم : مروان !!
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الثلاثاء، 14 ديسمبر 2021

رواية دمرتنى ومازلت احبك pdf كاملة تحميل 2021


بقلم مريم غريب
إليكم تنزيل وتحميل رواية دمرتني ومازلت أحبك
اقتباس من الرواية
فى شقة احمد سليم اول انسان بيبقى فايق اكيد لازم يكون ساره..خرجت الام سميره لما سمعت كركبا فى المطبخ ودخلت لقيت ساره بتحضر فطار وبتنضف وبترتب شوية حاجات.
سميره:ايه ياساره انتى موعوده بالصحيان بدرى يابنتى الساعه لسا سته ونص ايه هتبيعى لبن.
ساره بابتسامه:طيب قولى صباح الخير الاول ياماما.
سميره:صباح الخير ياستى.
ساره:يلا بقى روحى صحى بابا عشان نفطر سوا.
سميره بسخريه:هو انتى فاكره ان ابوكى هيصحى دلوقتى ربنا يهديكى يابنتى ..لسا ميعاد صحيانه الساعه عشره انتى اللى مزوداها شويه افطرى انتى بالهنا والشفا.
ساره:على فكره بقى بابا المفروض يصحى قبلى ويروح شركته دى ولا غلط.
سميره:اومال يوسف بيعمل ايه بيلعب ماهو بسم الله ماشاء الله ممشيها زى الساعه وبعدين عمك وابوكى كبرو على الشغل وكتر خيرو يوسف شايلها صح.
ساره اول ماجت سيرة يوسف جتلها رعشه فى جسمها وسرحت فيه شويه وهى مبتسمه..وفاقت على صوت سميره.
سميره:مالك يابت فى ايه؟؟
ساره:ها..لاابدا مافيش حاجه.
سميره بعدم تصديق:ماشى انا داخله اكمل نوم ابقى نضفى الهول وكده عشان انا تعبانه.
ساره:عنيا ياماما.
سميره:تسلميلى ياحبيبتى.
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الاثنين، 13 ديسمبر 2021

رواية اميرتى ذات الشعر الطويل pdf كاملة تحميل 2021


بقلم مايسة احمد
إليكم رواية أميرتي ذات الشعر الطويل
اقتباس من الرواية
شعرت بدخوله غرفتها فأسرعت ترتدى اسدالها ولكن سبقتها يده وانتشل من يديها الاسدال قائلا:
هو انا مش قلت ميت مرة مفيش لا طرح ولا اى اسدالات وانا موجود
قالت غاضبة : وانا قلت فى
ضغط على أسنانه فى عصبية قائلاً: كلامى يتسمع والا هتشوفى وشى التانى مفهوم
اقترب منها شيئاً فشيئا بينما هى تتراجع للوراء فى توتر وكل جسمها يرتجف ولكنها تشجعت وقالت: عاوز ايه منى ابعد كدة متقربليش
لم يستمع لما قالته فقد غرق فى سحر عينيها ولم يعد يتحمل عدم قربه منها فاقترب أكثر وألصق جسدها بالحائط وراءها ورفع يديها على الحائط وشبك أصابعه بأصابعها وهمس فى أذنها قائلا: الجمال ده بتاعى أنا وحقى انا وفاجأها بقبلة ناعمة على خدها جعلتها تنتفض وتحول خديها للون الاحمر مما زاد من جمالها
وقالت وهى تحاول محاولة باءت بالفشل إبعاده: انا قلتلك ميت مرة جوازنا لايمكن يبقى حقيقى ولازم تطلقنى انا بحب واحد تانى
ابتعد عنها غاضبا وقال بصوت عالٍ: اخرسى لو سمعتك بتقولى كدة تانى انا مش هقدر امسك نفسي اكتر من كدة هقتلك انتى متعرفيش غيرتى دى ممكن تعيشك فى جحيم طول حياتك لو حاولتى بس تستفزينى فاهمة
لم ترد عليه فقد شعرت بالخوف من تحوله السريع وملامحه المخيفة لاتبشر بخير ابدا
وفجأة وجدته يحمل فازة ويلقيها على الحائط لتتناثر بقاياها المتهشمة على الأرض وأخذ يصرخ قائلاً: من هنا ورايح مفيش خروج من البيت ومفيش شغل مفهوم
كادت أن تعترض ولكنها كانت خائفة جدا منه وأخذ جسدها فى الارتعاش ومن ثم سقطت على الأرض منهارة باكية بعد أن سمعت صوت باب الغرفة يغلق وراءه
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأحد، 12 ديسمبر 2021

رواية احببته ولكنه مخادع pdf تحميل كاملة 2021


بقلم مروة عيد
نقدم لكم تحميل رواية أحببته ولكنه مخادع
اقتباس من الرواية
-صباح الخير ي ماما، صباح الخير ي بابا
=صباح النور ي حبيبتي
اي صاحيه بدري كدا ليه
-مفيش عادي ورايا درس فـ قولت اقوم اذاكر شويه قبل اما اروح الدرس
_مين دي اللي هتذاكر، صباح الخير عليكوا
=صباح الفل ي حبيبي
-صباح الخيرات ي جماعه
=صباح النور.... كويس انكوا كلكم صحيتوا من النوم علشان نفطر كلنا مع بعض
_طب بسرعه بقا ي ماما علشان ورايا شغل
=حاضر، يلا ي بنات تعالوا
ساعدوني فـ تجهيز الفطار
"ع الفطار"
-الله عليا وعلي اللي حواليا
شفتوا اكل احلي ولا اطعم من كدا
"الاب بـ يبصلها بـ شك ويقول"
=بجد انتي مجهزه الاكل دا
-مجهزه اي ي بابا انت هتصدق ولا اي
دي مش بتعرف تعمل حاجه اخرها تقشر البيض بس "بتقولها بضحك"
_اي ي بنتي مش تقشير البيض دا مجهود ولا مش مجهود ي بابا
=مجهود ي بنتي، ربنا يشفيكي
_يارب ي حج يارب
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

السبت، 11 ديسمبر 2021

رواية احببته وكرهت سجانى pdf كاملة تحميل 2021


نقدم لكم تحميل رواية أحببته وكرهت سجاني
بقلم الكاتبة راندا عبدالحميد
نبذة عن الرواية
هنا في هذا البيت وهذه الشقة وهذه الغرفة 
تسكن روني بطلة هذا القصة ذات 20 عاما
 ذات نسبة من الجمال
 الكل يحبها لأنها لديهامن البراءة ما يكفيها ليتفت الناس للاستماع لها 
وقلبها لا يحمل سوى الحب فقط لكل الناس التي تعرفم ام لا
وفي الجهة المقابلة يوجد وليد بطل هذه القصة وزوج روني أنه لاعب كرة قدم 
أعجب بروني في احدا الاعراس واجبها لدرجة الجنون وجاء وتقدم لها وسوف يعيشون حياة سعيده جدا لاكن سوف تنقلب الاحداث الي الجحيم
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الجمعة، 10 ديسمبر 2021

رواية عشق الريان pdf كاملة تحميل 2021


بقلم الكاتبة ندى عماد
نقدم لكم رواية عشق الريان تحميل
اقتباس من الرواية
حبيبتى اشتقت اليكى . تعذبت كثيرا منألمالعذاب . ألم يحن بعد وقت اللقاء ؟
......ذكريات الطفولة.....
فى فيلا المغربى
يستيقظ ريان من نومه صارخا بكل قوة : رزاااااااان
استيقظ على أحلامه كالعاده تلك الأحلام التى يلتقى فيها بصغيرته ومعشوقته رزان ... كم تمنى لو كانت تلك الأحلام حقيقه فتكون حبيبته الآن واقعا ملموسا وبين يديه لكن الأحلام تظل أحلام
قام وتوضأ وصلى ونزل للأسفل ليرى والدته حنان ترتب الطعام على المائده بمساعدة الخدم
ريان بحزم : بتعملى ايه يا امى .. دا شغل الخدم سبيهم يشتغلو عشان متتعبيش
حنان : لا انا بحب أعمل كده بنفسى بستمتع بكده
جلس ريان على مائدة الطعام فقد أدرك أن النقاش محال مع والدته فى مثل هذه الحالة
جلست حنان وريان وسرعان ما انضمت لهم عنود قائلة بمرح: السلام عليكم يا بشر
ريان وحنان : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ابتسم ريان لعنود فهو يحبها كثيرا ليس فقط لأنها اخته بل لأنها تذكره بمعشوقته فهى بمثل عمرها ودائما ما كانتا تلعبان سويا
عنود بيأس بعدما أدركت ما يدور فى عقل أخاها : ريان !!! فوق بقى كفاية لحد كده انا عنود مش رزان حساك دايما بتفكرنى هى وبتعاملنى على أساس كده انت خلاص هتبقى مجنون .. فوق من إللى انت فيه بطريقتك دى هتخلينى أكرهها من قبل ما أعرف
ريان غاضبا : اسكتى !!! متقوليش كده عن رزان... واياكى تكرهيها حتى لو كرهتيها ميهمنيش كفاية انا بحبها وهعوضها عن حب العالم
أشارت حنان لإبنتها فتفهمت عنود الأمر فقالت فى محاولة لتصليح ما فعلت : مش قصدى يا حبيبى . دا انا حتى نفسى اشوفها واتعرف عليها وأشوف شكلها بقى عامل إزاى لما كبرت
كانت تلك الكلمات كفيلة لأن تجعل قلب ريان يتراقص فرحا
خرج ريان من المنزل متوجها لعمله وأثناء خروجه فى الحديقه وقف لبعض الوقت يتأمل الأشجار ويستعيد ذكريات طفولته مع حبيبته
ربما تسمونه جنونا وربما تسمونه شغفا لكن لما لاننظر للوضع بأنه تعلق بها بشدة فاحبها بالرغم من صغر سنها
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الخميس، 9 ديسمبر 2021

رواية صغيرة سرقت قلبى pdf تحميل كاملة 2021


بقلم الكاتبة علا السعدني
إليكم رواية صغيرة سرقت قلبي تحميل
اقتباس من الرواية
شعرت أن قلبها سعيد لسماعه تلك الكلمات منه ولكنها لا تريد ان تسمع منه شئ زفرت بضيق ثم إلتفت لتصبح فى مواجهته لتقول
-ارجوك كفاية مش عاوزة اسمع منك كلام من ده ٠٠ قولتلك علاقتى بيك انقطعت و ٠٠
قاطعها قائلا
-انا بحبك بحبك انتى وبس مش معقول عشان غلطة غلطها هتنسى كل حاجة عملتها
ارتبكت (رقية) قليلا حتى قالت
-مانا مبحبكش ٠٠ انت عارف كده و ٠
زفر (منصف) بضيق وحاول أن يتحدث لكنها قاطعته بصرامة
-وغير كده انا ارتبطت اصلا وبحب اللى مرتبطة بيه
اتسعت عينان (منصف) بعدم تصديق وامسك رسغها بقوة
-انتى لحقتى ٠٠ ارتبطتى بمين انطقى
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل

الأربعاء، 8 ديسمبر 2021

رواية اضواء القمر pdf كاملة تحميل 2021


نقدم لكم رواية أضواء القمر
نبذة من الرواية
هاجر (فتاه ذات عيون بنى وشعر طويل ممشوقه القوام ذات طول مناسب شخصيتها هادئه ذات جاذبيه خاصه لديها غمازه رائعه وطالبه فى كليه فنون جميله )
نور (فتاه ذات عيون بنى غامق وشعر اسود متوسط الطول يزينها حجابها ليست ذات جمال اخاذ لكن براتها هى الاخاذه طالبه فى كليه طب عصبيه جدا لكن قلبها طيب )
ناريمان (فتاه ذات شعر اسود طويل جدا واعين سوداء ترتدى نظاره تزيدها جمال شخصيه مرحه لكن فى بعض الحيان جد وهى اكبارهم وفى كليه اداره اعمال وموهبتها الغنى )
محمود (فتى لديه اعين رماضيه مفتول العضلات جد واى تحد يد خل فيه يكسه مهما حدث لديه شركه هندسه مع شريكاه يوسف ونادر)
نادر(فتى لديه اعين عسليه وغمازه مفتول العضلات شعره اسود لكن كل يوم يحب فتاه او بالاحرى بيلعب بيهم )
يوسف (ده بقى مسخره الشله علطول بيضحك ويهزر ومبيهموش برده مفتول العضلاتوشعره بنى وعينه سوداء)
تحميل الرواية كاملة
اضغط هنا للتحميل